LÖRDAGEN, MÅNDAGEN, TISDAGEN, ONSDAGEN OCH TORSDAGEN

Lördag 1/3 Varm i hjärtat blev man, mars mars mars! Vår vår vår! Och så bjöds det på en Kentkonsert med en finfin kusin. Vi (jag & kusinen) träffade på en snygg Hanna, som köat i flera kalla timmar vilket jag & kusinen inte alls gjort. Trots detta faktum fick vi lika bra platser.
Själva konserten, då. Amazing, som det heter om man är lite lagom hipp. Förbandet Familjen var mest lite störiga. Musiken var inte dålig, men sångaren gick mig på nerverna. Kent, däremot, höll fanan ganska högt. Saknar bara de äldre låtarna (var var När det blåser på månen?!). Känns mest som att det var en konsert för de nyare fansen.
Kvällen avslutades med att jag blev två tygmärken rikare och en hundralapp fattigare. & att jag träffade på Linda och Marta!
image56
Fina kusinen

Måndag 3/3 Sysslade med pärlplattor (gjorde ett helnajs halsband föreställandes en humla) innan det bar iväg till GP. På hemvägen (Göteborgs alla intressanta människor kommer ut från skrymslen och vrår när kvällen närmar sig, det vet vi ju redan) var det ett par helfestliga alkoholister som sjöng för de spårvagnsväntande människorna. "Ju längre bort man går från dom, desto renare låter sången!" var Fias mening kring det hela.
Väl hemma ställde jag mig själv frågan om man kan bli lycklig av en kvällsmat. "Ja" blev svaret. Allt som krävdes var jordgubbskräm, apelsinjos, ciabatta och vindruvor.

Tisdag 4/3 Kvällsmat i all ära, men musik gör mig ännu lyckligare! Det mesta låter riktigt bra så länge det är tillräckligt hög volym och tillräckligt mycket sol. Eller som jag skrev i en anteckningsbok den första dagen på sommarlovet; "Inget låter bättre än His morning promenade på högsta volym". Stämmer fortfarande ganska väl.
Lyckligheter som hänt på sista tiden:
- På lunchen hördes hög musik i korridoren, SÅNT HÄNDER BARA PÅ SOMMARN!
- Det var livespelningar i uppehållsrummet. Ni vet, sånadäringa riktigt töntiga med folk som går på skolan. Små och halvdåliga, men likförbannat lyckogivande!
- Någonstans i Mölndal hördes hög musik! Ni lär förstå vid det här laget, att det är sådant som gör mig lycklig.
Vädret var för övrigt riktigt läskigt. Stekande sol i första sekunden, och snöstorm i nästa. I Göteborg!

Onsdag 5/3 Klassen var på någon form av skolkonsert på Konserthuset. Vad jag egentligen skulle berätta, är att jag ÄNNU en gång sprang på Marta (gjorde det senast i lördags, ju)!

Torsdag 6/3 Fikade med Sarlistaven. Hon är fin, hon. OCH SÅ SPRANG JAG PÅ MARTA IGEN! DET HÄR ÄR LÄSKIGT!
image57
Sarlistaven. Att skärpan hamnade på handen är dock inget att hänga i granen.

Kommentarer

Säg något snällt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0