Tis 16 juni, karneval och sånt


Stackars Ebba har skadat handen. Jag tror hon blev biten av en häst eller nånting.
För någon vecka sedan var vi på Hammarkullekarnevalen. Hammarkullen är alltså en förort till Göteborg. Jag hade aldrig varit där förut, men det såg ut så som förorter gör mest.








Efter att det äventyret var avklarat åkte vi in till stan igen. Köpte frapino (hahhaha, trodde aldrig att den dagen skulle komma!) och gick till hamnen.




Och för en vecka sen ungefär så köpte vi godis och gick hem till mig.



Och dagen efter det hade jag skolavslutning. Det hela firades med tvåmannatårtkalas på Ahlströms!


Jag har haft denhär lappen liggandes i plånboken ett tag. Tänkte att gubben på den en vacker dag skulle få lämna sitt trygga hem och ge sig ut i världen på egen hand, och i bästa fall muntra upp någon som är trött på att diska kaffekoppar.

Och inte för att det blev färre kaffekoppar att diska för det, men han placerades i vilket fall som helst på brickan innan vi gick där ifrån.

Det var väl ädelt gjort av Gunnar?

Kommentarer
Sagt av: Ebba.

Finfarfar.

2009-06-17 @ 22:33:45
URL: http://ordbajsning.blogg.se/
Sagt av: fanny alice randi

oj vilken fin idé! själv hade jag blivit mycket lycklig om jag hittade en sådan lapp liggande på kaffefatet. (jag är trött på att diska kaffekoppar).

2009-06-18 @ 21:21:04
URL: http://photopicturet.blogspot.com
Sagt av: Anonym

hehe fiiiiin <3

2009-06-18 @ 22:21:30
Sagt av: andrea

djävligt ädelt. jag gillare. hammarkullen, åh! (cymbalpojken ihihihihihih och en annan pojken som såg ut som spanjoren i mitt huvud omgomgomgomg?)och ni är hemskt snygga, du och ebba och förlåt för att jag kommenterar så rackarns sent och hejdå och tack.

2009-06-24 @ 17:55:41
Sagt av: andrea

hehe fiiiin <3

2009-06-24 @ 17:56:39
Sagt av: Lina

men kul med alla parabolantennerna och kul att du lyckats fånga min klasskompis tvillingbror på bild när han är upptagen med sina cymbaler. ja, jag sitter faktiskt här och skrattarför mig själv :) lev gott och vi SES!

2009-07-06 @ 23:43:11
URL: http://aune.blogg.se/

Säg något snällt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0