Sportlovet

Jag kan väl ta och erkänna att jag inte ägnade mig åt särskilt mycket sport på sportlovet.
Eller. Jag kan ju ta och erkänna att jag aldrig ägnar mig åt särskilt mycket sport.

Här följer en lista på vad jag sysslade med för vettigheter istället:

1. Ruttnat i Karlstad. Inte särskilt vettigt att ruttna, kanske. Men är det någonstans det är fint att ruttna, så nog är det på mormor och morfars snöklädda gata.


2. Bakat macarons (efter ett recept i Josefin Ekmans bok Pyssel de luxe). Det tog en väldans tid med alla mandlar och pistagenötter som skulle skållas och skalas och torkas och malas, och så skulle smeten vila en timme. Men det var det värt, för jösses vad gott det var! Smälte i munnen och allt. Det var som taget ur Kalle och chokladfabriken!

Det är alltså som en slags smaksatt mandelmaräng (mina fick bli med pistage för det fanns bara grön karamellfärg, annars kan man göra med citron, eller hallon, eller kaffe, eller viol, eller choklad, eller lakrits, eller vad man vill!) med smörkräm i mitten.

3. Tyckt att Joyce Barnaby i Morden i Midsomer är en stilig tant. Fast det låter jag vara o-argumenterat tills jag skriver ett framtida inlägg om en av Göteborgs mysigaste gator.

4. Haft "spinsters afternoon out" med Ebba på alla hjärtans dag. Vi singlar måste ju stand united!!1ett
Det jobbiga med dagen var att det kändes som en söndag, och eftersom söndagar nog är det värsta jag vet så kan jag ha varit lite pain-in-the-arse:ig. Alla förstår inte alltid vad det är som är så jobbigt med lördagar som känns som söndagar. De tycker att "men då är det ju extra skönt när man vaknar nästa dag, och kommer ihåg att man faktiskt är ledig lite till". Inte! Det drar bara ut på smärtan. Till och med måndagar är bättre än söndagar! Ja, till och med måndagmorgnar!
Nåväl, den här bloggen handlar inte om söndagar.
Den handlar om mig. Huahahaa!

Tänkte lixom att ni trodde jag hade glömt den ädla konsten att ta spontana egobilder. (Jag vet inte riktigt huruvida det ska läsas ironsikt eller inte. Det är faktiskt väldigt sällan jag tar kort på mig själv.)

Kommentarer
Sagt av: marta

så snygg tjej!!!!

2009-02-17 @ 18:08:11
URL: http://ettettfyra.blogg.se/
Sagt av: SARa

Fina bildör, och ååååååh för pastamacramaro, eller vad dom nu hette.

PUSSSSSSSS

2009-02-17 @ 19:56:24
URL: http://inberlin.blogg.se/
Sagt av: andrea

gotttttttttt och du är snygg.

2009-02-18 @ 19:18:25
Sagt av: vera

oh, den skjortan som vi båda har. Snygg!

2009-02-19 @ 21:45:35
Sagt av: Moa

åhh macarones!! måste verkligen smaka det.

2009-03-11 @ 22:57:19
URL: http://satelliter.blogg.se/
Sagt av: Moa

åh, nej, haha... gud. jag stavade fel igen, så himla pinsamt. och du hade ju precis skrivit det innan. herrgud, haha.

2009-03-11 @ 23:19:08

Säg något snällt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0