Kafferep och huvudstad

I onsdags träffade jag (som vanligt) Sara och Ebba. Ännu en gång gick vi till ett annat ställe än Fröken Olssons, det är ju helt otroligt! Så, istället för att kliva in bland de kakelbeklädda väggarna som vi annars alltid brukar göra, samt köpa två koppar latte, mocca eller cappucino och en kopp (sweet) chai-latte, så lunkade vi iväg till Ahlströms konditori! Där hörde vi hemma, kan jag säga er! Fullt av wienerbröd, bakelser och små tanter som haft kafferep med sina väninnor varje onsdag i 60 år - så som vi kommer bli om 59½ år!
Det hela var väldigt trevligt och magen blev alldeles glad av allt socker och varma drycker och söta tanter och vänliga människor bakom disken. Jag hoppas att det blir lika hemtrevligt nästa onsdag också, då vi ska bränna våra pengar på ett franskt kafe vid Berzeliigatan!

Och i helgen, då har jag varit i Den Ståthliga Hufvudstaden, med anledning av att se Bob Hund spela på Popaganda! Sällskapet bestod av Sara, det vill säga den Sara som bor i Stockholm, samt två av hennes vänner. Vera och Elsa tror jag bestämt att de hette! Vi såg band som Florence Valentin (helt okej musik spelat av ett ganska charmigt band som ingen utanför Stockholm har hört), Joel Alme (man tager vad man haver: en avslöjande skjorta som saknar knappar, en otroligt flummig Martin Elisson på bas, ett Hästpojken-trumset..), Caesars, Radio Dept., Laakso (fast inte hela konserten, vi skulle springa iväg och köpa billig falafel!) och The Hidden Cameras innan det var dags för höjdpunkten - Bob Hund!
Ihopkedjade i armkrok stod vi till vänster om mitten på andra raden. Det gick ju HIMLA bra att behålla de platserna när konserten väl dragit igång, man liksom..skjöts bakåt och åt sidan. Men, ingen större skada skedd, för när Thomas Öberg klev ut på scenkanten och lärde oss säga "näe!" såg man varenda svettpärla i hans ansikte.
Hursomhaver, konserten var väldans bra men jag tänker inte spekulera sönder något, så jag nöjer mig med att säga att det finns väldans fina bilder på rockfoto !

Kommentarer
Sagt av: Saaaaaara

snjksakgfjlasf,jag måste hinna få pengar tills på onsdag, och det kommer jag faaaaaaan inte lyckas med! ! ! ! ! ! !! ! ! ! ! ! ! RQW*JEGSdikvnm

2008-09-01 @ 20:23:26
URL: http://fullfart.devote.se
Sagt av: k

hej. söt blogg med fina höstbilder :D

2008-11-11 @ 15:23:56
URL: http://karolinebark.blogg.se/

Säg något snällt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0