Tis 16 sept

Ett litet "JUAAAAAHH!" lyckades jag trots allt trycka fram ur min förkylningsdrabbade hals. Ett kuvert i a4-storlek låg på hallmattan, märkt med orden:

Eh? Trots den groteska grammatiken så kunde jag ändå inte riktigt hålla mig från att bli lite glad. Även fast det som väntade mig inte var riktigt lika glatt. En cancersjuk?! Är det en cancersjuk som ska stå på farmors piano?!
 (klicka på bilden) Tillåt mig ge lite o-creds till fotografen som bara tog en bild och sen nöjde sig utan att ens titta på hur det blev. Både på porträttfotot och klassfotot. Är inte hela grejen att alla ska stå med lite krökta ryggar och ocharmiga miner till en början, för att fotografen ändå bara ska testa och se hur det blir, och sen säga något i stil med "kamelbajs" så att alla ska se lite glada ut, och SEN tar han den riktiga bilden? De fotar ju trots allt digitalt nu för tiden. Allt är möjligt. Snälla.



I lördags sken solen så glatt över staden, så jag och Sara tog en sväng genom Slottskogen. Fast det var inte särskilt intressant. Vad som är mer intressant, är att jag lyckades prova en (hemskt söt) liten tröja från H&Ms pojkavdelning, i storlek 128.

Det var nästan så att jag ville köpa den, trots de korta ärmarna. Det bruna bil-mönstret var helt oemotståndligt! "Men kan man inte ha en sån tröja under, och göra så att det blir på DET sättet? Man kan väl göra SÅ, så det blir på DET viset?" - jo, jag ville nog hemskt gärna ha den tröjan.


Sen så sysselsatte vi oss med stans tuffaste sysselsättning; att hänga utanför JC och titta på skyltdockor! Vad som var så märkligt är att vi gjorde det i säkert tio minuter. Där stod vi, med klubbor i munnen, och förundrades över dockorna, och diskuterade huruvuda det såg ut som att de tittade på oss eller inte. På bilden böjer sig Sara åt alla möjliga håll för att hitta en vinkel där pojken faktiskt tittar en i ögonen. Det gjorde han inte. Vi kom fram till att det var en dålig skulptör som tillverkat dem.

På kvällskvisten placerade vi oss i tv-soffan för att titta på Sweeney Todd. Den var, tyvärr, under förväntan faktiskt. Å, jag vet inte varför! Jag vill ju tycka att det var en hemskt bra film! (kombinationen Tim Burton + Johnny Depp slår ju aldrig fel!) Men det gör jag inte.



Söndagseftermiddagen spenderades med Lina! Det är alltid trevligt att träffas igen och prata om det som hänt sen vi sågs senast, även fast det gör att jag känner mig som en gammal, gammal människa. "Oj, vad länge det var sen sist!" och sånt. Fast, det roligaste av allt är alltid att hitta konstiga band mellan oss, i stil med att jag känner hennes kusins flickväns halvsysters före detta klasskompis. Läskigt är det också!
Och på måndagen kom Andrea hit efter skolan. Vi åt våfflor innan vi åkte iväg till GP.

Kommentarer
Sagt av: SAra

Jag vill ha den tröjan jag har på bilden!!!!! Din tröja var assöt!!!!!!! Du är söt på dina skolfoto!!!!!!! Jag diggar min min i spegeln!!!!! Jag älskar Sugarplum Fairy!!!!!! Jag älskar att skriva med överdrivet många utropstecken!!!!!!!!

Punkt hej

2008-09-16 @ 18:54:08
URL: http://fullfart.devote.se
Sagt av: Emelie

Sara: även jag lade märke till din min i spegeln! Blev lite rädd

2008-09-16 @ 19:43:03
URL: http://krigochspik.blogg.se/
Sagt av: andrea

våfflor är fina grejer!

2008-09-17 @ 16:16:00
Sagt av: Moa

gud så fin hon är i håret! du med :*

2008-09-17 @ 18:44:28
URL: http://satelliter.blogg.se/
Sagt av: björkis

Du blev ju hur fin som helst.

ditt hår är helt oemotståndligt fint

2008-09-19 @ 21:19:01
Sagt av: vilma

hej! jag skulle bara vilja framföra min åsikt, nämligen att din blogg är väldigt fin.

det är också anledningen till att jag har länkat dej i ett av mina blogginlägg (http://vilmas.webblogg.se/2008/september/du-ar-inget-av-det-du-onskar-att-du-var-i.html), hoppas det var OK (säg bara till annars, så tar jag bort ^^).

peace i höstmörkret

// vilma

2008-09-22 @ 16:42:24
URL: http://vilmas.webblogg.se/
Sagt av: Hilda

Åh. Skolfoton :)

Våran skolfotograf kom ihåg mig sedan förra året och suckade åt mig. Sedan var han bara tvungen att använda mitt namn i varje mening, för att det var det enda han kunde. Han var konstig. Sedan skällde han ut mig och jag höll på att kissa ner mig, men han skämtade visst bara...



Hur som helst, skolfoton är kul och du har en fin blogg!

2008-09-22 @ 18:02:02
URL: http://tokrolig.blogg.se/
Sagt av: Emelie

Vilma: Tacktacktacktacktack vad snällt av dig!



Hilda: Skolfotografer i allmänhet gör mig lite illa till mods. Jag skulle inte vilja jobba som en; man måste arbeta inom strikta ramar och så får man bara höra gnäll från missnöjda elever.

2008-09-22 @ 18:55:07
URL: http://krigochspik.blogg.se/
Sagt av: Sue

Sköna bilder!!



Om du sugen på en ny bloggdesign kan du kika in på min blogg. Jag har Designutlottningar. Du kan ju strosa in och kolla om det är något för dig!



kram

2008-10-28 @ 01:15:39
URL: http://sofuckt.blogg.se/
Sagt av: SARA tvåhundra år efter att inlägget postades tyst :)

Ååååh, jag blev rätt sugen på att färga om mitt hår nu.

ASSÅ, jag älskar att man (läs:vi) kan ha såna dagar, man bara är, går omkring på stan och chillar men har det ändå otroligt mysigt!

2009-07-29 @ 22:53:02
URL: http://inberlin.blogg.se/
Sagt av: Emelie

Sara: DO IT! Och ja, vi (gud förlåt för ordet men) klickar så bra!

2009-07-31 @ 23:24:15
URL: http://krigochspik.blogg.se/

Säg något snällt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0