Sön 5 okt

(Ännu en krönika ligger nu på min meritlista)

Fredagen spenderades med Ebba i Trädgårdsföreningen. Kastanjer, gula löv och till och med lite sol täckte hela marken och det var hemskt svårt att hålla fingrarna borta från kameran. Håller ni er till tåls en liten stund så kommer bilderna upp här, men först måste jag bara fota klart rullen, eftersom det var den analoga kameran jag använde.

Under köksbordet, där jag nu sitter med den bärbara datorn, ligger en gammal skokartong. Ingen i familjen har haft hjärta att slänga den, då den så ofta får besök av kattskrället. Nu ligger hon där, med kinden på kanten och tungan ute och tittar på mig. Hon är som en lillasyster.

Bilden är från igår, då hon så obarmhärtigt kom och väckte mig klockan åtta.
Senare under dagen slog jag mig ner på tvåans spårvagn för att åka in till stan och träffa Sara. Plånboken var behagligt välfylld och jag ägnade inte världen ens en tår när jag på HM lade 149 kronor och 50 öre på en tröja vid namn "fancy shirt".
När det drog sig mot kväll så åkte vi hem till mig och bakade småkakor. Jag ägnade allt en tanke åt Ebba, som inte kunde träffas, när vi stod där och hällde kardemumma i hälften av degen. Andra hälften berikades med kanel!


Idag har jag borstat av och skokrämat mina Martens. Det var ganska välbehövligt efter att ha klampat runt i dem på det leriga, leriga Way out west. När jag såg hur de blev alldeles som nya kunde jag inte låta bli att fyllas med skir glädje i kroppen.


Kommentarer
Sagt av: sara

vill ha såna fast svarta. och för min del får dom gärna se gamla ut.

2008-10-06 @ 17:39:55
Sagt av: Emelie

Sara: Ja, fast..mina var snarare leriga!

2008-10-06 @ 18:26:09
URL: http://krigochspik.blogg.se/
Sagt av: andrea

hurra, martens!

använde du röd skokräm då?

2008-10-06 @ 19:51:10
Sagt av: Sofia

Fina bilder.

Läste din krönika i tidningen - suverän!

2008-10-06 @ 20:24:49
URL: http://neverfantasize.blogg.se/
Sagt av: Snopp

Kattbilden är underbarig. Min mamma har nästan lovat mig ett par Martens. Din header och den nya designen är föresten uuuuunderbar!

2008-10-06 @ 21:34:15
URL: http://inberlin.blogg.se/
Sagt av: fisk

den förra headern var snyggare, men den här var också fin. gillade särskilt merc-märket som O:et och tidningspappret på bläckfisken!

2008-10-07 @ 16:08:31
Sagt av: Emelie

Andrea: Nej! Finns röd skokräm? Jag använde genomskinlig!



Sofia: TACK!



Snoppsara: WE ARE FAMILY! För Ebba skulle väl också kanske få?



Fisk (?!): När jag slängde upp headern här så hände något hemskt, all kontrast försvann! Så den är rätt så grådassig för tillfället, men det ska åtgärdas!

2008-10-07 @ 16:35:32
URL: http://krigochspik.blogg.se/
Sagt av: Moa

krönikan är så jävla bra

2008-10-08 @ 13:20:26
URL: http://satelliter.blogg.se/
Sagt av: Emelie

Moa: Tack så mycket!

2008-10-08 @ 15:30:51
URL: http://krigochspik.blogg.se/
Sagt av: vera

vilka schyssta Martens! jag har gröna.

vad bra du skriver och snygga bilder.

jag vill träffa dig igen!

2008-10-11 @ 14:54:51
Sagt av: Emelie

Vera: Gröna?! Det har jag aldrig sett, men det låter snyggt!

Tack så mycket!

Jag kommer nog till Stockholm snart igen (vet bara inte när, kanske höstlovet, kanske jullovet, eller under någon helg). Då får vi ju absolut ta och ses!

2008-10-11 @ 18:41:52
URL: http://krigochspik.blogg.se/
Sagt av: vera

jo, de är lackade.

JA vad kul!

2008-10-11 @ 20:22:30
Sagt av: vera

skitbra krönika. det är så vidrigt att typ alla affärer och sånt är så himla könsuppdelade, att det görs så för att de säljer o folk inte vågar sticka ut från mängden och går då efter de här systemet o stödjer det. vilket hemskt kommersiellt samhälle vi lever i! Ständigt allt för att tjäna pengar och sånt.

2008-10-29 @ 18:12:13

Säg något snällt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0