Lör 14 jun

Tjena kômpisar! De första dagarna av sommarlovet har passerat icke-obemärkt förbi. Jag har exempelvis fotat folk från klassen/skolan, låtit min mor spendera pengar på nödvändigheter åt mig, bedrövat mig över att jag inte har någon bra resväska, ätit ohutliga mängder fika, träffat Sara och Ebba och lärt mig HM's sortiment utantill (känns det som).

Idag, däremot, var det dags för en härlig loppisrunda med den härliga Andrea! Det var härligt, kan jag säga er. Loppisen ägde rum på Heden, en kvarts promenad från där jag bor, och på vägen dit fasade jag för att jag skulle köpa en klumpig möbel som jag skulle tvingas bära runt på resten av dagen, eller att jag skulle köpa något tokdyrt bara för att jag inte vågar pruta.
Efter att ha kikat runt en stund såg jag den. Kameran. En analog kompaktkamera av arten Canon från tidigt 80-tal, och av någon märklig anledning föll jag pladask. "Vad ska ni ha för den här?" frågade jag och pekade på fotograferingsapparaten. Svaret jag fick var aningens för högt, och rätt som det var så TJOMM: "ska vi säga en hundralapp?". Det bara slank ur mig! För första gången i mitt liv har jag vågat ta mig an konsten att pruta ner priser! Nöjt gick jag därifrån med en Andrea vid min sida, en kamera rikare (eller fattigare?).
Vi traskade runt ett tag i Haga också! Haga, ljuva second hand-område, för vad ser jag när vi kliver in på myrorna - om inte en till kamera som jag genast vill ha! En fin liten systemkamera från 1984 som passar som hand i handske i min nya lilla samling! Hjärtat mitt sjunger, två kameror på en dag för sammanlagda 250 riksdaler!

Andrea, det är en snygg tjej det! (jag gillar det gubbiga intrycket som ligger och gror i meningen)

Kommentarer
Sagt av: sara

jag har en bra och en dålig nyhet.

bra: jag har lämnat in rullen nu.

dålig: den kommer inte att vara klar till att vi ses eftersom att den är svartvit och då tar det längre tiiid.

2008-06-14 @ 21:06:46
URL: http://pigeonpark.blogspot.com
Sagt av: Lina

Jag skulle vilja se bilderna från klassen/skolan.

skulle vara kul!

2008-06-15 @ 00:29:32
URL: http://aune.blogg.se/
Sagt av: Sarli

JAG SITTER I DIN RESESÄNG JUST NU!!!!!

2008-06-15 @ 19:14:03
URL: http://krigochspik.blogg.se/
Sagt av: Tess

Älska Haga de e så mysigt där!!:) Ja köpte en liten väska där häromdan för 75kr:) helt okeej pris de!:P

2008-06-16 @ 13:22:28
Sagt av: andrea

hemskt trevlig dag, kamrat!

vi får ses snart igen och göra fotogrejen.

fungerade kamerorna som de skulle föresten?



2008-06-17 @ 17:53:34
Sagt av: Emelie

Andrea: Jag har bara provat systemkameran hittills! & nu vet jag vad det var som gjorde att den eventuellt inte skulle fungera - det saknas en knapp på den! Jag klarar mig utan den, och enligt min lille faders ord så kan hans bror fixa det hur lätt som helst!

2008-06-19 @ 16:53:47
URL: http://krigochspik.blogg.se/

Säg något snällt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0