Om en ishockeyfrisyr, händer, raggsockor, möss utan huvuden, några stenar och ett emo

Hej barn!
Nu var det ett tag sedan jag skrev sist, men så är det när man varit ute i de djupa Värmlandsskogarna [värmlanns-skogeran] utan att hitta minsta spår av internätet. Nåväl! En hel massa trevliga och mindre trevliga saker har hänt sedan sist, men för tillfället kommer jag inte på något alls som var särskilt otrevligt, så jag bjuder på en heltrevlig lista över alla de heltrevliga saker som hänt istället!

1. Arvikafestivalen
Ja, där var jag ju, som bekant, och var inte alls glad åt det till en början. Men det slutade rätt så trevligt ändå, trots att jag stod helt ensam på Håkan Hellström. Mina små kusiner bjöd ju på sällskap till bland andra:
Doktor Kosmos (jag gick miste om både Timo Räisänen, Markus Krunegård och Familjen; för jag tänkte som så att jag vill sova och alla har jag ju sett förut / kan se någon annan gång), Slagsmålsklubben (det var inte lagom på något sätt!!), (och så Håkan), Kate Nash (med sällskap av den snygga Karlstad-Linda), The Kooks, Robyn, Kent (de spelade på dag #2, som för övrigt var den tråkigaste. hade ingen särskild konsert att gå på förrens knet började vid 22.30. kusinen Amanda och jag satt mest bara i skuggan vid folkets park-ingången, tittade på våra dammiga skor, åt lite pizza och bedrövades över Hardcore Superstar som hördes från den största scenen, Vintergatan. jag har aldrig hört något så dåligt! och så skrek dom "arvikaaaaaaaaaaaaa" var och varannan minut för att försäkra sig om att de kommit rätt - och att de fortfarande befann sig på rätt ställe!), Cut copy, Alice in Videoland (jag störde mig så grovt på de bandmedlemmarna - de påminde mest bara om ett gäng inhyrda festprissar!), The go! team (och mellan AIV och go! team hann jag höra ett "ho-ho-ho-ho-ho-ho-hockeyfrilla" nere från Vintergatan), Sirqus Alfon, Death cab for cutie och slutligen S.P.O.C.K. Jag kan säga er att det var en speciell känsla man fick av att se ett hav av lyfta händer i sann Star Trek-anda.


Och följande tant-saker gjorde jag under mitt besök hos farmorn och farfarn:
(det tråkigaste som finns är när folk lär sig skitlånga buskis-sketcher utantill och går runt och drar dom för alla hela tiden. var bara tvungen att skriva det.)

2. Virkat en cupcake och en blå nalle:


3. Stickat ett par sockor (fast de är inte klara än):


4. Ätit kakor

5. Klappat katter



Se så gulliga de tycker att de är! Ojojoj! Gud så gulliga! Man blir ju tokig av gulligheten!

Ja gud så gulligt! O, förtjusande charmigt! Gulligull!

6. Tittat på en stenhög som skulle föreställa en fattigstuga. Farmors farmors kusin (eller något i den stilen) hade bott där en gång i tiden. Jag härstammar från en riktig jävla lyx-släkt, alltså! Bara en massa psykopater och utauktionerade barn, hela bunten, och hade de tur så fick de tag på en bit näver att tugga på.
(bilderna jag har därifrån är underhållande för alla att jag inte lägger upp dom på bloggen)

7. Bläddrat i gamla fotoalbum, vilket är synd att jag inte fick någon bild på. Det visar sig att vissa av mina lyx-släkingar var tokigt stiliga, och jag hoppas på att lite av deras stilighet sätter sig på mig också.

Min farmor var emo som barn:


Nästa gång jag skriver ska ni få höra om varför jag hatar Göteborg, spårvagnar och människor.

Kommentarer
Sagt av: Lina

Oj, optimisten Emelie mår jag säga!

Kanske hon har lust att hitta på nåt med mej i det hemska göteborg bland alla spårvagnar människor och gothia blattar? ha det bra!, kram

2008-07-16 @ 17:52:36
URL: http://aune.blogg.se/
Sagt av: SAra

Ååååh, vilken fin bild på dig och katten! Och vilka fina katter! Och vilken söt mus (råtta?)! Och emofarmor<3! Och vilken söt cupcake och vilken söt nalle!!!!!1

Saknar dig husli

2008-07-16 @ 19:11:35
URL: http://fullfart.devote.se
Sagt av: Emelie

Lina: Ja, det låter ju trevligt! Lite fika och lite "VA?! känner du DEN personen? jamen det är ju min kompis kusins barn!" osv. & så är det ju detta bedrövliga Gothia som är igång. Det är just av den anledningen jag hatar Göteborg. För tillfället, åtminstone.



Sara: Oooo huslihusli<3 Bilden på mig och katten har min fader tagit, den är ett mästerverk. Och jag funderade länge och väl på att ge cupcaken till dig, men den blev så fin att jag behöll den för mig själv. Så generös är jag!

2008-07-16 @ 20:31:45
URL: http://krigochspik.blogg.se/
Sagt av: Den storbystade blondinen Fia

Hej vännen! Måste bara säga att du är väldigt fager i håret.

Yours truly - Grilljanne

2008-07-17 @ 12:06:22
Sagt av: Emelie

Fia: Å, man tackar! Grilljanne hade jag nästan glömt! & jag heter väl Swingpjatte..?

2008-07-17 @ 21:37:05
URL: http://krigochspik.blogg.se/
Sagt av: sara davin omar

HAR DU FÄRGAT HÅRET?????????????!!?!?!

????????

???

2008-07-18 @ 19:51:56
Sagt av: Emelie

Sara: Ja..!? Det var information som jag trodde hatt(oj, jag menar "att") du hade tagit del av!

(ditt brev har blivit utsmyckat med kuvert, adress och frimärke. det hamnar på lådan så fort jag hittat en!)

2008-07-19 @ 14:03:44
URL: http://krigochspik.blogg.se/
Sagt av: andrea

jag ska nog skjuta mig själv för att jag inte gick på arvika (ännu en gång?)

men nästa år, då jävlar!

2008-08-07 @ 19:33:23

Säg något snällt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0