Sön 17 aug, Döda joppe - död eller levande!

Få saker hatar jag så mycket som det bedrövliga barnprogrammet "Rädda Joppe! Död eller levande!". Vad är det för någon sadist som skrivit manuset egentligen?! Allt programmet går ut på är att plåga tittaren så mycket det bara går under tio minuter, både psykiskt och fysiskt. (att man blir psykiskt skadad är ju inget man behöver förklara. och fysiskt skadad blir man då man sliter håret i förtvivlan) Denna unge som konstant ska råka tappa gosedjuret Joppe i soptunnan, eller låsa in honom i källaren, eller spola ner honom i toaletten, eller..ja, ni förstår. Detta barnprogram från 1985 är inte ett dugg pedagogiskt, utan bara..korkat.

Dessa (klockrena) röster om Rädda Joppe! har jag funnit på det världsvida nätet:
" ..Och jag påmindes om mitt hat mot den där lilla blonda glasögon-ormen, som djupt inne måste hata stackars Joppe. En jävla klant är vad han är.."
"..Frasen "Rädda Joppe - död eller levande!" återkommer alltid i varje avsnitt & tänk va kul det hade varit om Joppe faktiskt kom tillbaka död någongång?.."

Klickar man på ordet hat eller död (så passande!) så kommer man för övrigt till bloggen där texten hittats.

Kommentarer
Sagt av: malin

men.. är det bara jag som tycker det är charmigt? eller typ jobbigt på ett charmigt sätt i alla fall?

2008-08-18 @ 11:10:07
URL: http://popsong.blogg.se/
Sagt av: sara

äh, jag tycker det är underhållande. hon som spelar mamman är mamma till en i min parallellklass btw

2008-08-18 @ 11:44:21
URL: http://pigeonpark.blogspot.com
Sagt av: Sara

Underh¨llande att se en äcklig unge slarva bort sitt ännu äckligare gosedjur?! My ass!

2008-08-18 @ 18:41:34
URL: http://fullfart.devote.se
Sagt av: andrea

herregud vilka nostalgikänslor!

jag beundrar dig: du lyckas verkligen hitta de sämsta, alternativt läskigaste barnprogrammen och jag håller med dig nästan alltid!

heja :)

2008-08-19 @ 20:47:38

Säg något snällt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0