Cyklisten

Åh, ljuva dator! Jag har varit utan internet i två veckor, och på den tiden har jag fått:
15 mejl/gästboksinlägg (reklam borträknat)
41 nya blogginlägg att läsa
836 nya bilder att kolla igenom
115 olästa forumtrådar

Anledningen till att jag inte haft en dator på så länge, är att jag varit runt i Norrland, och varit hos Sophie! När rätt dator hamnar i mina händer så kommer jag ladda upp bilder som bara den!

Fast det var inte så jätteintressant, så jag skriver intressanta saker här istället:

När jag cyklar är jag den mest harmoniska människan i världen. Om det fanns hastighetsgränser för cyklar så skulle jag konstant ligga på 10 km/h för långsamt. Jag ser inte cykeln som ett snabbt sätt att ta sig fram på, jag ser cykeln som ett härligt sätt att ta sig fram på.
Jag ser framför mig, hur folk hånskrattar åt mig när jag lugnt svävar förbi. Hur de hånskrattar åt min spikraka rygg (som bara är spikrak när jag sitter på en cykel, i övrigt brukar jag se ut som Quasimodo), hjälmen som sitter nedtryckt över öronen och det fåniga, fåniga leendet som är fastpräntat i ansiktet.
Rullatorgubbar och käpptanter, alla färdas de snabbare än mig.

Kommentarer
Sagt av: En bortrest Sara

Ååååååh vad jag saknar dig och dina blogginlägg! Jag HAR väl snarare saknat dina blogginlägg.. Ja, du får berätta det mesta när vi ses, och jag vill hemsklt gärna cykla med dig någon dag!

2008-08-06 @ 12:45:45
URL: http://fullfart.devote.se
Sagt av: Emelie

Å, gölligölli-Sara, klart vi ska cykla!

2008-08-07 @ 13:39:59
URL: http://krigochspik.blogg.se/
Sagt av: andrea

QUASIMODO-KOMPIS:

våra hållningar äro hemskt dåliga men vi lever och frodas eller något.

jag saknar dig och vi träffas imorgon hihihihhihih!

2008-08-07 @ 19:02:40
Sagt av: Tess

Det är jätte mysigt att cykla:) Har precis fått ny cykel nu jättenöjd!:D

2008-08-11 @ 19:39:22

Säg något snällt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0