Spårvagnar

Jag älskar spårvagnar. När jag är på en så känner jag ett lugn sänka sig över kroppen. Jag kan åka från ändhållplats till ändhållplats, se ut genom fönstret, se på människorna. Det lyckas alltid finnas så intressanta personer på spårvagnarna. Igår, till exempel, såg jag en kvinna som åt ruttna grönsaker och frukter. Det var lite märkligt och förvirrande, för hon såg inte direkt ut att ha så ont om pengar att hon skulle behöva äta alldeles för gammal mat. Där satt hon, ihopkurad på en spårvagn, och åt brunmosiga tomater så det sprätte på fönstrena.
Jag hatar de nya spårvagnarna. De är inte ett dugg charmiga, de bara låter och rycker och människorna är spända, men det värsta är ändå att de inte har sånadär stopp-snören. Såna man drar i för att föraren ska veta att man ska av vid nästa hållplats. Mycket charmigare och hemtrevligare än alla dessa stopp-knappar. Jag förstår inte!

Kommentarer
Sagt av: Lina

Vad sägs om en dag när det är lite vårigare då vi kan picknicka och åka spårvagn? :)

2008-04-09 @ 14:56:42
URL: http://aune.blogg.se
Sagt av: Anonym

Jag håller väldigt väldigt mycket med dig!! Vi har ju aldrig haft någon bil heller & buss åker jag inte så mcyket heller så det blir oftas spårvagn då(eller cyklar eller går). Ja, jag hatar dom nyaste spårvagnarna, dom är väldigt fula, tråkiga, jobbiga osvosv!

2008-04-22 @ 20:59:32
Sagt av: Marta

konstigt, det va jag som kommenterade men det syns inte.. om det inte syns denna gången heller så skriver jag här MartaMartamartamarta!

2008-04-22 @ 21:02:42

Säg något snällt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0