Sön 27 april

Låg kvar i sängen ett bra tag och lyssnade på regnet mot rutan. Man kan verkligen inte få en vecka fri från regn om man bor i Göteborg. Fast det är väl bra, kanske, så att träden och växterna kan sätta igång med att grönska lite. Något enstaka knoppbeklätt träd har man åtminstone sett hittills.

Ibland får jag kreativitetsknäppar i huvudet. Får bara plötslig lust att virka, pärlplatta, sy, måla, göra halsband, fota, skriva, brodera, allt man kan tänka sig. Det är ju fint av mig att tro att jag kommer göra slag i saken och sätta igång alla dessa projekt någon gång. Dessvärre, så är det sällsynt att jag har kreativitet, tid, pengar, vilja och material samtidigt. Resultatet är såklart att jag aldrig gör något. Jag målar aldrig på dendär t-shirten eller tygkassen, jag gör aldrig den där pärlplatte-tavlan, jag bakar aldrig de där cupcakesen, jag tar aldrig det där fotot och jag syr aldrig den där klänningen. Vilket får mig att vilja spy på de som hinner göra allt hela tiden. Hur i hela fridens namn ska jag kunna göra allt jag vill om jag bara är snål och trött?!

Kommentarer
Sagt av: sara

skolka från skolan kanske

2008-05-03 @ 13:47:18

Säg något snällt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0