Tis 2 mars, Lill-Kalle in Wonderland

För ett tag sedan fick jag låna Alice i Underlandet på engelska av min svenskalärare. Hon hade köpt den på ett antikvariat tror jag. Det är en gamma skolbok, tryckt 1923, full av anteckningar och meddelanden från skolbänksbarn som nu är väldigt långt ifrån skolbänken. Lill-Kalle, till exempel, har varit och härjat på omslaget:




Och det här! En flicka som kungör sin kärlek, månne? Inger Hammarlind 6a, Sören Björkerud R 2 4 (vilket jag tror betyder realskolan, år 2, klass 4. realskolan på den tiden var ungefär som högstadiet, alltså gick Sören i 8d.)

Imorgon fortsätter jag med Underlandet-yran, för då ska jag och Sara på kinematografvisning, aka bio, för att se Tim Burtons Alice in Wonderland. Det blir nog grejt!

Kommentarer
Sagt av: Anonym

ÅH gud vad fint. Vilka svenskalärare det finns, alltså.

2010-03-02 @ 18:49:18
URL: http://galaxisnak.blogg.se/
Sagt av: yo-zan

azo, jag älskar boken/böckerna.

har bara läst på svenska än så länge dock.



och urgh jag vill se filmen, men jag måste vänta i två veckor. inte okej.



:( cut

2010-03-02 @ 21:29:09
Sagt av: maria i din kära klass 9a buråsskolan

Inger Hammarlind är misstänksamt lik Ronza (ronza-hjärta-saif, saif-hjärta-ronza) i din mattebok, hahaha!

2010-03-05 @ 20:31:00
Sagt av: Emelie

Maria: HAHAHA, JAAAAAA! HAHAHA

2010-03-05 @ 21:11:25
URL: http://krigochspik.blogg.se/
Sagt av: Alicia

ÅH! Precis vad jag läste. Men inte så fin. 1947. Lilla lill-Kalle.

2010-05-15 @ 19:07:09
URL: http://finnflerfel.blogg.se/

Säg något snällt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0