Arvikafestivalen och dans


Det blir en väldigt konstig ordning på uppdateringarna nu, men jag har i alla fall (som vanligt) varit på Arvikafestivalen!
Jag åkte dit med Andréa, så det var mest henne jag var med, men när vi inte ville se samma konserter så var jag även mycket med min kusin, och när det inte fanns några konserter att se på så fikade jag med en nyfunnen vän. Men, när jag ville dansa benen av mig, då letade jag raskt upp Fanny och hennes crew! De lärde mig massa häftiga danser, som "glödlampan", och jag lärde dem några danser, som "julgranen", och tillsammans så hittade vi på några nya danser, som "räkna pengar". Det skulle senare under kvällen visa sig vara mycket användbart, för den kvällen var den konstigaste och roligaste jag varit med om sedan...väldigt länge! Jag måste ju få berätta, om än en väldigt förkortad version för jag förstår att ni kanske inte är så intresserade!
När jag, Andréa och en sällskaplig samt överförfriskad kille varit en stund på Teddybears och sedan skulle gå vidare, så hörde vi att Beat it spelades någonstans i fjärran och vi bestämde oss för att springa dit och dansa. Det var några killar i mjölkbaren som lekte dj's, och vid högtalaren stod tyvärr inte Fanny, men däremot hennes dansande crew Malin, Marcus och Elvira! Vi dansade twist, vi dansade 70-talsdisco, julgranen, hiphopdansen, glödlampan, handklapps-dansen, dela ut kort-dansen, alla fantastiska och fula och vansinnigt roliga danser man kan tänka sig, och utan att man märkte vad som hade hänt så stod man plötsligt bland säkert hundra Håkan-allsångsskrikande människor och alla sjöng lika högt och alla applåderade lika mycket mellan låtarna (applåderade för vem? mjölk-dj'n? låtarna? sig själva? varandra?) och alla dansade som om det inte fanns någon vardag, någon mamma, någon gräns, något rykte att tänka på, någon arbetsgivare, någon morgondag.
Det blir så på festival.

Kommentarer
Sagt av: Emma

HAHA! Jag gick faktiskt förbi mjölkbaren då och tänkte "VARFÖR SJUNGER DOM HÅKAN????"

2010-07-24 @ 20:32:12
URL: http://galaxisnak.blogg.se/
Sagt av: malin

Allting var ju helt galet och alldeles makalöst fint! Borde göras överallt tycker jag nog, det här med dansdansdans och så, helt spontant liksom... Puss!

2010-07-25 @ 21:09:00
URL: http://svagstyrkeskratt.blogspot.com
Sagt av: vera

haha julgranen e min bästa. förutom typ tuffande tåget/tåget kommer, klassiskt. mm, julgranen haha sjuk

2010-07-25 @ 21:54:36
Sagt av: andrea

så himla fint var det. och det här var nog bästa inlägget på länge! pusssssssss

2010-07-25 @ 23:32:51
URL: http://demolition.webblogg.se/
Sagt av: Emma Lisa

Dansen är nästan det enda jag åker på festival för. Jag har bara några få band jag bestämmer mig för att se, och sedan lyssnar jag mig till bästa dansen.

2010-07-27 @ 15:29:30
URL: http://snut.blogg.se/
Sagt av: Emelie

Emma: Och nu vet du! Du hade nog passat väldigt bra in i dansen, du med!

Malin: Ja! Makalöst + spontant + dans är min finaste kombination, jag blir fortfarande glad när jag tänker på det!

Vera: Vänta bara tills du får se glödlampan!

Andrea: Tack! Jag skriver ju så sällan nuförtiden. Tror det är pga. prestationsångest och ingen-är-väl-ändå-intresserad-känslan.

Emma Lisa: Det är ju så det ska vara! Det är sällan den viktigaste konserten är den roligaste!

2010-07-27 @ 19:45:43
URL: http://krigochspik.blogg.se/

Säg något snällt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0