Sön 24 jan, I min väska

Denhär perfekta väskan har varit min i någon månad nu, så jag tänkte att det var på tiden att göra ett såntdär lägg-ut-allt-i-din-väska-i-raka-linjer-och-ta-kort-på-det-inlägg.

Så, när jag för ett tag sedan utbrast "DEN HÄR SKA JAG HA" när jag hittat en väska på internet, så sa min far att han hade köpt en liknande när han gick på Chalmers på 90-talet, men aldrig hade använt den. Den blev min! Och nu innehåller den:
nycklar
ett par välbehövliga vantar
en plånbok som vittrar sönder
en lista på saker jag borde köpa
tre pennor
ett söndertrasat och ihoptejpat schema som saknar måndag- och tisdag-eftermiddagar
en kalender med bildsköne Napoleon och en lapp från ett Paris-café på omslaget
och en första hjälpen-portmonä med kam, lypsyl, spegel, halstabletter, guldhäst och annat nyttigt man kan tänkas behöva.
Sen så ligger det ett tuggummipaket, några näsdukar och en bok om Jehovas vittnen i den också, men jag ansåg inte att de var tillräckligt estetiskt tilltalande för att få komma med på bild.
En mobil har jag ju också, men den låg nån annanstans vid det här tillfället.

Den har så fina spännen, väskan!

Kommentarer
Sagt av: Greta

Dör vad fin väska. Och åh, jag vill också ha Napoleon på min kalender! Jag älskar Napoleon mer än livet. Dessutom tycker jag att du har färgmatchat allt du har i din väska på ett hemskt snyggt sätt. Jag älskar såna här inlägg. Puss!

2010-01-24 @ 21:27:11
URL: http://punkelikat.se
Sagt av: Anonym

Det var allt en stilig väska.

2010-01-31 @ 21:59:16
URL: http://hejnapoleon.blogg.se/

Säg något snällt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0