Fre 12 sept

Jag gör så hemskt nyttiga saker (nej, jag är faktiskt inte ironisk. för ovanlighetens skull!) när jag sitter hemma med förkylningens alla dumheter dunkandes i huvudet. Har precis gjort en ipod-spellista med låtar avsedda för jobbiga morgonpromenader till skolan. Det kommer sitta fint, när jag likt en michelingubbe kommer framstapplandes och kämpar upp för den evighetslånga backen och ser (eventuellt! jag bor ju i göteborg och då täcks den ofta av blygrå moln) höstsolen sträcka sina orangea armar över Kallebäcks höghus på andra sidan E6:an.
En alldeles för romantiserad bild av min promenad till skolan.

Agent Sparks - Polly Anne
Billie the Vision and the Dancers - Nightmares
Björk - 99 red love balloons (hahaha, förlåt mig för låtvalet)
The Black Heart Procession - Just not words
Bloc Party - Blue light
Bob Hund - Düsseldorf
Carina Round - Come to you
The Clash - Guns of Brixton
The Cure - Closedown
David Bowie - Changes
Françoise Hardy - J'suis d'accord
Hästpojken - Cancerkropp
Håkan Hellström - Jag var bara inte gjord för dessa dar
Justice vs. Simian - We are your friends
The Knife - Lasagna
Log Lady Train - Don't you blame it on me
Monica Zetterlund - Konstigt
Monkeystrikes - Crouch and cover
Nick Cave - Deanna
Nouvelle Vague - Waves
Paris - Disco fever
Siouxsie and the banshees - Painted bird
Slagsmålsklubben - His morning promenade (fyndigt!)
The Slaves - Everyone is on drugs
The Smiths - Frankly mr Shankly
Tant Strul - Dunkar varmt
Suede - Beautiful ones
Tiger Lou - Albino apparel
The Vacation - Spiders
Velvet Underground - All tomorrows parties
Yeah Yeah Yeahs - Cheated hearts

Och det fina är att listan kan göras hur lång som helst! Kom med tips!

Kommentarer
Sagt av: sara

trevligt med bokstavsordning

2008-09-12 @ 18:13:18
Sagt av: Sara

RAkade ögonbryn skall det vara - SMK!

Den är så söt, det säger jag bara.

2008-09-12 @ 20:22:35
URL: http://fullfart.devote.se
Sagt av: andrea

Electric Bloom med Foals <3

2008-09-17 @ 16:18:34
Sagt av: felicia (buråsskolan)

Arctic Monkeys - Fluorescent Adolescent

2008-10-28 @ 16:22:24
URL: http://roundball.blogg.se/
Sagt av: Emelie

Felicia: Där sa du ett sanningens ord!

2008-10-29 @ 16:27:39
URL: http://krigochspik.blogg.se/

Säg något snällt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0