Tor 22 maj

Åh, Barnkanalen. Sitter och ser på ett brittiskt (tror jag) program om rullstolsburna basketspelare. Nu gråter de. En av dem är en helt fantastiskt bra skådespelare, och så har han precis lika fula tänder som alla andra engelsmän (Shane McGowan, Shane McGowan, Shane McGowan! fast inte riktigt så fula tänder).
Känner mig otroligt hemmafru-aktig, efter att ha sytt upp the klänning. Den är hemskt fin, och second hand:ad! Jag börjar bli lite av en riktig firre på det här med second hand, faktiskt! Det är en merit, ska ni veta.

Min popularitet avtar likt Marie Antoinettes (den kvinnan, alltså! fabulös är ordet!), och se vad som hände med henne! Halshuggning! Att jag ens kallar det popularitet är skrattretande - det är ett fult, fult ord - men något var det ju i alla fall, som gjorde att folk ville se mina bilder och läsa mina texter, som gjorde att mina mobilpengar tog slut. Vad händer?! Är det jag?!

Åh, Barnkanalen igen! Jag älskar barnkanalen! Låt mig drunkna i brittiska barnprogram!

Kommentarer
Sagt av: andrea

det där med tänderna är ännu ett bevis som tyder på att jag var britt i mitt förra liv!

2008-05-22 @ 22:56:34
Sagt av: Gandalf

Du ser helt undertbart fin och snygg och söt ochsåvidare ut i tidningen. Nu vet du.

2008-05-23 @ 20:11:50
Sagt av: Fia

Ledsen att våran hälsning blev så kort. Men jag var förtfarande förvirrad, förundrad och förälskad efter en lång och mörk promenad med ögonbindel fylld med tankar om en brun gentleman som spelar trummor. Och jag kan säga dig, när tankarna snurrar kring denhär jazzgossen - då jävlar, då kan man inte direkt styra tankarna åt något annat håll.
Påtal om exakt allting! BLOGGA MER!

2008-05-25 @ 17:50:42
Sagt av: sara

jag älskar ett program som visas där. det handlar om en indisk familj. väldigt speciell alltså.

2008-05-25 @ 21:05:45
URL: http://pigeonpark.blogspot.com
Sagt av: Emelie

Det är programmet om den indiska familjen som jag älskar! (alltså: "åh barnkanalen nummer" två)

2008-05-26 @ 12:44:12
URL: http://krigochspik.blogg.se

Säg något snällt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0