Torsdagen den 10 januari

Om jag inte ser upp får jag storhetsvansinne, men för tillfället har jag snarare litenhetsvansinne.
Jag har fortfarande den där förskräckliga JAG SKA BLI NÅGOT-viljan, jag kommer aldrig stå ut med att inte få ha varit något någon gång. Vill ha fått utnyttjat mina 15 minuter. Det räcker inte med att vara allmänt lyckad om man aldrig får synas, det har samhället gjort klart för sig. Därför har jag, som bekant, skickat in en ansökan till att bli Grafitti-reporter på GP. Eller ja, jag har inte skickat in det än om jag ska vara ärlig. Är så förbannat seg med sånt ibland, exempelvis vad gäller de tre brev jag så modigt lovat ut att skicka "imorrn" som var för en vecka sen. Själva ansökningstexten är färdigskriven, detsamma gäller breven. Jag har bara inte postat dom än.
Sen så är det en audition jag vill gå på imorrn, filmatisering på en av mina favoritböcker. Jag blir nervös, får prestationsångest och tycker att jag inte är bra. På något. Alls. Jag vill ju bli något! Och lyckas jag inte med journalistiken eller skådespeleriet kan jag alltid inbilla mig att bli fotograf, illustratör, författare eller leva mitt öde som snabbmatsförsäljare i någon stor kedja. Det blir nog så det slutar ändå.
Jag behöver grov uppmuntran. Lite glädje. Upp-peppande. Hjälp.

Kommentarer
Sagt av: bump

Äh, det kommer gå bra, ta det lugnt.
Du kan ju både skriva, fotografera och rita. Plus att du är snygg och smart och tja
- det kommer gå fint.

puss och hej, pepp pepp.

2008-01-10 @ 20:19:03
URL: http://bump.blogg.se
Sagt av: Anonym

Ska du också dit? Audition för 'I taket lyser stjärnorna?'

2008-01-11 @ 15:36:34
Sagt av: Hanne

Ja, jag skrev det ovanför

2008-01-11 @ 15:37:17
Sagt av: sara

Öh, om du ringer idag så kan du få höra vad du är bra på av mej.

2008-01-11 @ 16:32:54
Sagt av: Linda

Shit. Emelie!
Lyssna!
Nu kommer bli något!
Något stort!
Du kommer bli så jävla bra!
Du ska fan i jobba i någon snabbmatskedja!
LOL ATT DU TROR DET!
Fatta vilken jävla ambition du har
Fatta va aktiv du är med att kunna bli något.
Du är ett år yngre än mig och tänker redan på .. Allt!
Det är inget du ska tänka på när du är 13 år!
Haha.
Du är bra emelie. Du gör bra. Du kommer bli bra.
Du kommer bli något inse. Du behöver inte oroa dig såå mycket om dethär än.
men litte ambition är bra

2008-01-12 @ 16:46:09
URL: http://immacule.blogg.se
Sagt av: Anonym

men jag ville också dit! till "i taket lyser stjärnorna" alla mina vänner skulle typ dit men jag hade inge aning om det :(
Så om det är nån som inte kommer bli något är det jag. kram!

2008-01-19 @ 13:08:06
Sagt av: Lina

men nej. Jag är dum som alltid glömmer att sriva att jag är jag. nu vet du att kommentaren ovan är från mej.
du är en cool människa.
ha det gott så ses vi snart kan man hoppas!
/ Lina som vet vem hon är igentligen.

2008-01-19 @ 23:50:50
Sagt av: andrea

jag missar alltför ofta viktiga saker. som auditionen till exempel. ajaj.

2008-01-21 @ 19:12:46

Säg något snällt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0