År 8

Jag lever än, det är bara lite resor som stått i vägen för mitt bloggande.
Söndagen den 30 december 2007 var DET ÄR SOL DET ÄR SOL DET ÄR SOL WIIWOOWIIIWAAOOO DET ÄR SOL-dagen, första gången den här vintern. Det gjorde mig glad och ivrigt vaken trots de tidiga timmarna (okej, klockan var väl 10).
     image31

Har köpt mitt livs första ekologiska plagg! Jag känner mig därmed modern och miljövänlig. Det är skrämmande med alla förändringar som krävs för att jorden inte ska smulas sönder. Vi kommer att leva som bönder i Sibirien. Jag vet det.

Sen blev det nyår. Mest vemodigt och lite jobbigt och lite hemskt. På TVn pratar de om att året dör och allt förloras osv. Jag vill inte höra sådant tjafs. Jag vill veta att mina minnen från året ska finnas kvar så länge som jag själv vill det. Jan Malmsjö läser Nyårsklockan, flikar in med lite eget material beståendes av en suck och orden "var är vi på väg?" samt ett litet vift med huvudet. Ja det kan man undra, men jag vet ju redan! Vi är på väg till Sibirien, snart blir vi huttrande bönder med drömmar om lite klimathot så det blir lite varmare, så vi kan få använda våra ekologiska plagg och äta vår ekologiska mat.
Jag ska för övrigt inte lägga upp bilder från varje månad som visar vad jag gjort under året, som jag först tänkte mig. Det gör mig bara deppad.

Och för första året någonsin har jag nyårslöften. Och jag tänker skriva en bok. Ge er till tåls. Jag tänker skriva en bok.


Kommentarer

Säg något snällt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0