Kockobello

För några dagar sedan hade jag sällskap av min trogne bundsförvant Sara. Vi köpte godis i lugn och ro, när vi plötsligt glömmer vad röddvärgen i Narnia (prins Caspian) heter! Detta sätter oss förståss i en djup funderar-sits där pannorna inte kan ha nog många funderar-rynkor. Vad hette han?!
"Men takten i namnet, den vet jag hur den låter!" sa jag och föreslog ett så bedårande namn som "Daskefnask". För rimma skulle det bara nästan göra! Men vi förstod för allt i världen att Daskefnask inte kunde vara vad denna kortväxte herre hette. "Knickedick, kanske!" hojtade jag, och det var ett förslag vi höll oss fast vid, tills internet blev tillgängligt. Vi slog oss ned vid google när vi kommit hem, och den tredje träffen på Knickedick avslöjade att ordet betyder "kockobello" på göteborgsslang! Kockobello! Det är ju ett sånt ord man KANSKE, HÖGST EVENTUELLT sa när man gick på dagis och (kanske) inte visste bättre! Nåväl, vår vän IMDB avslöjade att dvärgen hette Nikabrik! Så var den gåtan löst.
Det blev så fina bilder den dagen, så jag slänger upp några här.



Kommentarer
Sagt av: Nyckel!

Jag ser iallafall lite drogad ut :)

Jättefina bilder, Daskefnask! Saknarej vettu!

2008-07-21 @ 23:44:08
URL: http://fullfart.devote.se
Sagt av: Sofia

Jag tycker att din blogg är jättefin och åh, du skriver så härligt!

2008-08-12 @ 21:52:33
URL: http://fianlianlei.blogg.se/
Sagt av: E-BA

ÅH! Jag tittar igenom din blogg på jakt efter en bra bild till bröllopsmannen och hittade de här på dig och Sarlen. Ni är ju superfina! Var bara tvungen att skriva det.

2009-04-28 @ 22:11:05
URL: http://ordbajsning.blogg.se/

Säg något snällt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0