Ons 2 feb

Jag tog tag i mitt projekt mycket tidigare än jag trodde jag skulle. Idag har jag nämligen framkallat min första fotorulle! Alltså med mina egna händer! Jag har stått i kolmörkret och fumlat med film och sax och spiral och burk och skruvlock, och jag har stått och hällt diverse vätskor genom burken säkert sjuhundra gånger. Nu hänger 24 bilder på tork i skolans torkskåp, och sen ska jag bara hitta en negativskanner innan jag slutligen kan visa bilderna.
I måndags träffade jag på Andréa på vägen till skolan, och det snöade så fint (och Andréa var så fin!) så jag var tvungen att filma nån sekund eller två. Kan ju tillägga att snön varade i ungefär tio minuter innan det började ösregna.

Kommentarer
Sagt av: Magda

Söt tjej och en fin video. Det ska bli kul att se dina analoga bilder. Det är något speciellt med att stå i mörkret och fumla och känna hur fingrarna stinker av fix i en vecka.

2011-02-03 @ 15:30:02
URL: http://an0rakcity.blogspot.com/
Sagt av: andréa

fan vad fin jag är

2011-02-13 @ 10:33:48
URL: http://demolition.webblogg.se/

Säg något snällt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0