London del 1

Första dagen bekantade vi oss med kvarteren runt hotellet. Bloomsbury, Soho, Covent garden, Picadilly och så vidare. Jag hade inte med mig kameran då, så det bjuds på en mobilbild istället! På kvällen fikade vi på Patisserie Valerie som grundades 1926.

Andra dagen åkte vi till East end för att gå på marknader och titta i vintageaffärer. (Jag hittade en underbart söt 60-talsklänning som ni ska få se senare!) Man var tvungen att gå en bit för att komma till de mysiga kvarteren; gatorna närmast tunnelbanan var fulla av folk som satt på marken och sålde använda schampoflaskor och fjärrkontroller. Sunday Up Market var helt klart bäst, där fanns nästan allt.
Vi åt lunch på en fantastisk matmarknad vid Brick lane där man fick beslutsångest när man såg allt gott.




Dag tre gjorde vi en utflykt till Oxford och tittade på universiteten. På ett av universiteten, Christchurch college, jobbade författaren till Alice i Underlandet. Han baserade karaktären Alice på rektorns dotter. På samma universitet fanns Harry Potter-matsalen!
På Magdalen college, vilket var det som jag kanske drömmer om allra mest, hade de till och med en rådjurspark!






Dag fyra åt vi frukost på en uteservering på Russel square. Där hade man utsikt över fontänen där skoluniformsklädda barn lekte, och en Hare Krishna-grupp som gick runt och sjöng sin enformiga men ändock dansanta sång.
På kvällen såg vi Phantom of the Opera på Her Majestys theatre. Jesus vad bra.

Kommentarer
Sagt av: Sara

ÄR DU EN IDIOT!??????????? SÅG DU SERIÖST PHANTOM OF THE OPERA IRL? JAG DÖRDÖRDÖR! OCH HUSEN OCH BILDERNA OCH BREVPAPPRET OCH MATSALEN DÖDA MIG DÅ

2010-06-29 @ 23:50:47
URL: http://inberlin.blogg.se/
Sagt av: andrea

alltså ja. what sara said.

jag sitter och storgråter. älskade london, ta mig tillbaka!

2010-06-30 @ 09:54:08
URL: http://demolition.webblogg.se/
Sagt av: emma

JESUS! harry potter-matsalen. jag dör.

Men jag måste bara fråga, vilken stad tyckte du mest om, paris eller london?

2010-06-30 @ 11:48:29
URL: http://galxisnak.blogg.se/
Sagt av: Emelie

Sara: Jag tycker om dig också. <3

Emma: London var nog den staden jag trivdes mest i, kanske för att jag har varit där tidigare (även fast det var sex år sedan och jag i princip inte minns nånting), eller för att språket och kulturen är mer lättförståelig. Men det var en jättesvår fråga! För jag älskar Paris också! Men jag tror att jag skulle få ut mer av att åka dit (till Paris alltså) med vänner istället för föräldrar.

2010-06-30 @ 13:23:14
URL: http://krigochspik.blogg.se/

Säg något snällt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0