Lör 3 okt, fast som en söndag

Göteborg har tydligen beslutat sig för att gå in i dendär bedrövliga det regnar och varje dag känns som en söndag-höst-perioden. Storm. Jag överdriver inte. Vad tar man sig till? Läser en bok? I vanliga fall hade jag inte gjort det. Jag läser bara på kvällen, innan jag ska sova.

Men idag ansåg jag det vara en splendid idé att krypa upp i sängen med en hög böcker. Och så läste jag. Om ultraortodoxa judar, om gigantiska Parislägenheter, om rymdäventyr. Och tittade på bilder som förflyttade mig bakåt i tiden, till 20(, 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90)-talsmodet, och bilder som satte mig i sällskap med tonåringar i arbetarklassens 80-talsengland.

Och så är jag i full färd med att göra om på rummet. Jag har ritat blyertsstreck hit och dit på väggen (vad det ska bli får ni se när det är klart), och så har jag införskaffat lite nya möbler. Ett sminkbord, bland annat:

Kommentarer
Sagt av: Signe / bisou@bdb

Ska bli spännande att se resultatet ^_^

2009-10-03 @ 20:42:23
URL: http://aliceclementine93.blogspot.com
Sagt av: Ebba

Och jag älskar nya headen(/headern?)! : ))

2009-10-04 @ 12:13:15
URL: http://ordbajsning.blogg.se/
Sagt av: Anonym

å skinsboken!

har du föresten skins&punks by gavin watson?

jag går typ in i söderbokhandeln en gång i veckan och bläddrar i den, och väntar på att ha råd!!

2009-10-09 @ 22:10:42
Sagt av: vera

jag ovan. glömde skriva mitt namn såklart, haha!

2009-10-09 @ 22:11:33
Sagt av: Emelie

Vera: Det är Skins & Punks-boken på bilden! Jag har både den och Skins. Förstnämnda var snordyr; inbunden och allt!

2009-10-09 @ 22:19:41
URL: http://krigochspik.blogg.se/
Sagt av: vera

Jaså, jaha, å! jag ska köpa den också!, ska bara få ihop till 300 först. man vill ju ha inbunden ändå!

2009-10-10 @ 15:12:29

Säg något snällt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0