PARIS 1

Mån 6/4 2009 - Bonjour croissant français!
Utanför fönstret susar Montmartre. Det är..man skulle nog kunna kalla det varmt. Och på kaféet där vi åt, där vände sig alla om och ropade "Bonsoir!" åt en när man klev in.
Dagens turistpris går till Sacre cœur dit vi gick, och till det lilla eiffeltornet jag köpte där. (Nedanför Sacre cœur fanns en underbart söt liten ponnykarusell!)
Dagens strumpor är röda.
Pojkarna här har lockigt hår. Det skulle Ebba gilla.

Utiskten från hotellfönstret


Sacre cœur








Tis 7/4 2009 - Bonjour crepes voilà!
Börjar genast med att dela ut dagens turistpris. Det går till Eiffeltornet och Triumfbågen + mina ömma fötter. Ett konstant småätande har hållit mig vid liv. Chokladglass var bäst (åts vid Eiffeltornet), och chokladcrepes (åts i parken som kommer innan Louvren).
Tunnelbanedörrarna är helt VANSINNIGA! Inte helt olika föregångaren giljotinen. Dessa fransmän, alltså.
Det finns ett fönster i huset mittemot som är så mysigt att jag smälter varje gång jag ser det! Ett ganska stort fönster. Det lyser om kvällarna och på balkongen står en massa blomkrukor. Det hänger stjärnor i det, fönstret, och rummet innanför ser så ombonat ut. Bokhyllor i mörkt trä, och med lite fantasi ser man även högar med kuddar och ångande tekoppar.
Dagens strumpor är svartvitrandiga.




Tog med en av mina och Ebbas hästar. Han fick träffa Triumfbågen. Och Eiffeltornet!



(Bilderna som jag är med på är det min lille far som har tagit)


Hästen välte statyer


Fönstret

Imorn skriver jag fortsättningen på den svindlande, den fängslande och den fabulösa berättelsen om min parisresa!

Kommentarer
Sagt av: AasaRAA

WAOW!!!!!! Triumfbågen i mitt hjärta, från och med nu! GUD vad fin!

2009-04-20 @ 19:02:11
Sagt av: Yozan

Quand j'ai prévu d'aller à Paris, ma tante obtenir un emploi en Belgique! Injuste, nous l'appelons, injuste!

Mon cœur et des cris de douleurs, le désir de Paris et l'arôme des pains fraîchement!



Nu vet jag inte om ens hälften är rätt, men låt oss hoppas det

2009-04-20 @ 21:10:01
URL: http://labete.blogg.se/
Sagt av: Emelie

Yozan: Ojsan, du äger ut mig rätt så hårt nu..(tar hastig hjälp av google translate. som förvisso brukar översätta rätt så..festligt, så jag har inte så mycket att gå på vad gäller frågan om huruvida rätt eller ej du skrev)

2009-04-20 @ 21:23:51
URL: http://krigochspik.blogg.se/
Sagt av: E-BA

Nej men silka enastående bilder!

Allt i mitt hjärta!

2009-04-23 @ 14:34:01
URL: http://ordbajsning.blogg.se/
Sagt av: andrea

nu dör jag. så sjukt fina bilder. jag verkligen sitter och myser här i min kontorsstol på svt. helt underbart duktig är du.

2009-04-28 @ 16:46:02

Säg något snällt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0