PARIS 2


Ons 8/4 2009 - Bonjour en garde alors!
Resans första macarons köptes idag. Viol, kaffe, hallon, apelsin och pistage. De två första var nog godas!
Dagens turistpris går helt klart till Mona Lisa! På vägen till Louvren, på Rue de Rivoli, låg en..herre. Huvudet låg lutat i en insane vinkel mot stängslet som gick längs gatan. Det måste vara helt vidrigt. När vi någon timme senare gick förbi där igen, så låg han fortfarande där.
Vi var på ett annat museum också, Centre Pompidou, vars rulltrappor satt utanpå byggnaden. Utanför, när man stod och köade för att komma in, kunde man beskåda ondskan själv. Det var helt otroligt. En liten tant i huckle som satt och "spelade" på något konstigt stråkinstrument. EN jävla ton kunde hon! Satt och vevade med instrumentet (inte stråken!) några sekunder, vilade några sekunder, och började låta igen. Om och om igen. Men då och då tog hon upp en liten flöjt! Precis som den avskydda gumman i Brunnsparken! Och spela kunde hon inte. Hon satt mest bara och blåste. Måste vara Brunnsparks-satkärringens onda tvilling.
Dagens strumpor är blåa med regnbågar på.
LOUVREN♥



Hästen var finkulturell och gick på Centre Pompidou.


Louvren är alldeles lagom guldigt för att falla mig i smaken.


Hästen got starstruck


Här är de smakfullaste tavlorna jag kunde hitta på Louvren, värda att förevigas.


Tor 9/4 2009 - Bonjour bon bon chez Pierre!
Sitter och lyssnar på Detektivbyrån och trivs.
På metrosarna (tunnelbanorna) kliver det då och då på små fransmän son börjar spela. Ibland dragspel, ibland trumpet. Det är ganska trevligt, och väldigt klyschigt. Jag förstår att man blir dödstrött på det om man åker metro varje dag.
Idag så satt vi på kaféet där Sartre och Simone de Beauvoir brukade chilla. Det var ganska flådigt. Och så gick vi runt i de judiska kvarteren. Så vansinnigt mysigt! Och de judiska herrarna som sprang runt i sina hattar var så stiliga! Jag är väldigt svag för hattar.
Utanför en port stod två poliser med k-pist. Det var onekligen mystiskt och jag kände mig aningens besvärad.
Dagens köp var två armband med Jesus och påven och moder Teresa och alla andra festliga typer på.
Dagens strumpor var nedvikta och vita.
Dagens turistpris går till Notre Dame och kyrkan som var med i Da Vinci-koden.
Och just det, vi var i Jardin du Luxembourg också!

Sartre-och-Beauvoir-kaféet. Kolla blommorna och balkongen ovanför skylten! Mysigt!


Vakkra armband

Jardin du Luxembourg:





Hästen gick till Notre Dame




Champs Elysées


("Imorn skriver jag fortsättningen på blabla.." -who was I trying to fooool? de sista dagarna skriver jag om NÄR DET FALLER MIG IN.)

Kommentarer
Sagt av: frida

åh vad fint

2009-04-23 @ 00:11:13
URL: http://vardagsbrus.blogg.se/
Sagt av: E-BA

Fintfintfint!

Mysigtmysigtmysigt!

Gnägggnägggnägg!

2009-04-23 @ 14:36:16
URL: http://ordbajsning.blogg.se/
Sagt av: e

ÅH bilderna

2009-05-09 @ 17:48:10
URL: http://measures.blogg.se/

Säg något snällt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0