Lör 18 okt

Vissa dagar tycks livet bespara mig på lycka såsom jag brukar bespara mina maträtter på sås. Jag är inte så förtjust i sås, hur kan man vara förtjust i sås när det är två jävla grader ute och det är så mörkt att man inte ser visarna på väggklockan innan man tänt lampan och löven ligger i bruna gegg-klumpar på gatan?! Hur kan man?! Vad som då återstår att göra är bara att snöra skorna och gå till skolan och stänga av alla sinnen och bara skrrrriiiva och göra det man ska.
Två saker som gjorde mig glad igår:
fluffigt godis
korv
Det hör ju alla, att jag är den nya Kicki Danielsson som äter sig lycklig på korv.
Jag träffade Sara efter skolan, och vi åkte iväg till Härlanda fängelse för att se Detektivbyrån spela och "tjôte hôl i skalleran" på härlig värmländska. Självklart är jag så dum att jag varken tar med pengar till bandtshirt eller kamera. Jag har blivit helt bli-utsatt-för-knivrån-paranoid av självförsvarslektionerna vi får i skolan. Vad kan jag försvara mig mot? En jämnårig jämn-klen tjej kanske, och hur många sådana springer runt och knivrånar folk?

Idag var det tänkt att jag och Sara skulle se Somers town (This is England-mannens nya film) och vi gav oss därför ut i det vedervärdiga Göteborgsvädret. Förgäves, if I may say so. Filmen har nämligen och tydligen slutat visas. Vi surade runt ett tag, innan vi bestämde oss för att åka hem till mig istället. Såg på This is England, kanske för att bota Somers town-abstinensen.

Jag hade kunnat döpa det här inlägget till "friday night, saturday morning" för att fortsätta på låtcitat-temat. Men det gör jag inte.

Kommentarer
Sagt av: andrea

jag missar allt kul för att jag kommer på allt i sista minuten. rövrövröv.

2008-10-18 @ 21:52:09
Sagt av: Emelie

Andrea: Ja, det var synd att du missade det! De langade tjurtestikel-energidryck!

2008-10-18 @ 22:00:10
URL: http://krigochspik.blogg.se/
Sagt av: SAra

Jag vill bajsa och kissa på att jag har läst MASSOR om filmen bara denna kvällen, för att jävlas, såklart.

2008-10-19 @ 00:17:21
URL: http://inberlin.blogg.se/

Säg något snällt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0