Tor 8 maj

Om nån vill ha en tråkig förklaring på varför jag inte skrivit något den senaste tiden (nej, det vill ingen, men jag skriver ändå) så är det för att jag varit i Hufvudstaden. Själva Stockholmsvistelsen var däremot inte lika tråkig som förklaringen. Jag var bland annat på ett bröllop, vilket i och för sig kanske inte var det mest underhållande jag någonsin varit med om då jag inte hade någon att prata med, och så träffade jag Sara (dvs stockholms-sara). Vi panikshoppade, eller det kanske bara var jag, på SECOND HAND! Det är rätt så otroligt, jag har alltid varit urkass på att hitta grejer på second hand. Anledningen är inte att kläderna är använda av andra människor, det har jag aldrig haft en tanke på ens, bara när jag var yngre kankse, utan att jag helt enkelt inte hittar något. Kläderna kan se skit-tantiga ut när de hänger där på galgen, men i själva verket så kan nästan vilket plagg som helst bli snyggt bara man har rätt saker till. Grejen är bara att jag är så dålig på att se kläderna på ett snyggt sätt framför mig, och jag har sällan tålamodet eller rätt humör. Nåväl, utöver second hand-shopping, så hann vi med en nästan-picknick i en park på Söder. Det var extremt varmt, kan jag tillägga.

& nu har jag bättre saker för mig än att sitta och skriva. Studera Dr. Phil's mustasch, till exempel! Den är helt otrolig, har aldrig sett en konstigare! Det ser ungefär ut som att ett barn har klippt den eller något. Eller så kan jag sy upp en klänning, annars blir det aldrig av.

Kommentarer
Sagt av: sara

hur gick det med klänningen?

2008-05-15 @ 20:09:10
URL: http://pigeonpark.blogspot.com
Sagt av: Emelie

Klänningen gick det inte alls med! Minns inte vad jag gjorde istället, men förmodligen så slösurfade jag väl (som vanligt)! Ska sy upp den någon annan dag (är inte hemma nu), och så ska jag köpa ett rött skärp!

2008-05-16 @ 22:11:26
URL: http://krigochspik.blogg.se

Säg något snällt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0