Lör 24 maj

Idag var en såndär fin, ljuvlig, perfekt dag. Det enda som egentligen saknades var glass, men det skulle ju bara smält bort ändå. Picknick var det, med Lovisa, Malin, Marta och Ellen. Lovisa och Malin känner jag ju bra sedan tidigare (förra sommaren hej hallå vad gulligt det var!), och Marta är ju hon som jag sprang in i tre gånger på fyra dagar, om ni minns det. Ellen däremot, var en ny liten filur! Jag har tidigare bara sagt hej till henne och sånt, men vilken förlust att inte prata mer än så! Nåväl, först knallade vi runt lite i affärer, och så skulle Lovisa sälja några kläder till en söt tjej. Emi heter hon om jag minns rätt! När det var avklarat knallade vi vidare till Hemköp, ljuva Hemköp och slängde våra pengar på jordgubbar, frallor, vitlöksost, dammsugare, läsk i glasflaskor och naturchips. Med somrigt päron- och hallonsode-klirrande påsar stånkade vi iväg till Trädgårdsföreningen där vi högg in på alltihopa och pratade om allt mellan allt och allt. Fin dag, det där!
image91
 Ellen hatar maten (haha, lite skôj där, "alla tar alltid kort på mig när jag äter!")
image92
 Förra bilden var ju inte extremt smickrande, så här får ni en annan
image93
 Marta
image94
 Malin, Marta och Ellen (Lovisa vill inte vara med på bild, vilket är väldigt synd. Hon är skitsöt, ju!)
image95
 Marta och Malin
image96
 Marta, Malin, Ellen och Lovisas armbåge

En kul grej: På vägen till spårvagnen, så cyklade en gaggig gubbe förbi mig. När han passerat mig och var några meter framför, så vände han sig om mot mig och ropade "HIPPIE!". Jag blev så paff att jag drabbades av handligsförlamning. Om jag skulle haft något i händerna, så skulle jag med all säkerhet tappat det i marken. Om jag inte vore i ett sådant chocktillstånd så skulle jag ropat swingpjatte! efter honom.

Kommentarer
Sagt av: Malin

Vadå snygga bilder! Och trevligaste pickelinicken! Borde göras om. Puss.

2008-05-25 @ 20:16:18
URL: http://isolation.devote.se
Sagt av: Sarlistaven

Swingpjatte

2008-05-25 @ 21:08:21
Sagt av: andrea

piquenique snart, hippiegurl?

2008-05-25 @ 22:17:04
Sagt av: GRILLJANNE ANROPAR SWINGPJATTE!

åh, jag har nästan glömt bort både grilljanne och swingpjatte. men jazzgosse sitter i. åh, det är vacker det

2008-05-28 @ 16:44:26

Säg något snällt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0