Tor 20 mars - VÅRDAGJÄMNING

Min grönmönstrade anteckningsbok innehåller nu två prydliga listor över låtar som är perfekta att lyssna på på sommaren (min nya tradition är att skriva låtlistor på vårdagjämningen). Den ena är från förra året. Då satt jag på balkongen, iklädd en tunn blus med en isglass i handen och hoppet om att hitta mina solglasögon. Jag satt där ute till klockan halv sju på kvällen, så länge var det ljust och varmt, med en Placeboskiva snurrandes i stereon.
I år ville jag inte vara sämre, så jag stapplade ut på mina sjuka ben, iklädd pyjamas och filt och med otvättat hår. En såndär typisk sjuk-utstyrsel. Snön (det var helt bissart, för det började snöa härom dagen. i mitten på mars! i göteborg!!) syntes här och där på marken, och jag ville väl helst av allt sätta mig innanför fönsterrutan där det faktiskt blir varmt när solen lyser. Men inte gav jag upp, inte, utan satt på balkongen tills årets lista var färdigställd. Och här är den!

Disco fever - Paris (inte att misstolka för Hilton!)
Nightmares - Billie the vision and the dancers
Weekends and bleak days - The young knives
Cheated hearts - Yeah yeah yeahs
Rundgång, gräslök, fågelsång - Bob hund
Shane McGowan - Hästpojken
Tous les garcons et les filles - Francoise Hardy
Hacken mixen pulvereizern - Jospressen
Everyone is on drugs - The Slaves
We are your friends - Justice vs. Simian
Kino - The Knife
Don't you blame it on me - Log Lady train
Självmordsblond - Kristian Anttila
Konstigt - Monica Zetterlund
Hong Kong garden - Siouxsie and the Banshees
Den knivskurne - Tant Strul
Circle square triangle - Test Icicles
Albino apparel - Tiger Lou
En vän med en bil - Håkan Hellström
Lion - Honey is cool
Dancing with myself - Nouvelle Vague
Guns of Brixton - The Clash
Kom igen kommissarien - Slagsmålsklubben
Fire in Cairo - The Cure

Sen saknas det något med The Smiths också, jag vet bara inte vilken låt. Kom med förslag!

(& nu har frågan ställts -Vad sjutton är en Sarlistav?! Svaret är att det är namnet på Göteborgs-Sara. Det är superfiffigt att kunna hålla reda på de två Saror jag känner, utan att behöva skriva "ni vet, hon från Göteborg" eller "ni vet, hon från Stockholm". Nu vet ni!)

Kommentarer
Sagt av: Sarlistav, såklart.

Jag funderar allvarligt på att byta min bilddagboks namn till sarlistav, may I?

2008-03-20 @ 22:16:13
Sagt av: Emelie

Sarlistav: Du ska absolut byta till Sarlistav! Jag har alltid stört mig lite på att du heter HAGRiDiMiNFiCKA, bara för att jag alltid tror att det står...något annat (haha, "stört mig"). Byt, din byting där!

2008-03-21 @ 12:56:02
URL: http://krigochspik.blogg.se
Sagt av: sara

bred musiksmak!

2008-03-22 @ 13:56:51
Sagt av: Anonym

Bigmouth strikes again

2008-03-24 @ 19:46:02

Säg något snällt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0