Sön 16 mars

Solen skiner och fåglarna kvittrar. En sån dag är det. Och det är 7.9° för varmt för att det ska kunna snöa (fast okej, det snöar ju ändå aldrig här). En sån dag är det. Och jag sitter inomhus, med någon form av sjukdom som gör att jag ständigt går runt med känslan av att bli slagen i ansiktet. Jag orkar inte ens bry mig om att det i morse var så ljust att jag kunde se visarna på väggklockan. Orkar inte bry mig om att det är värsta sommarvädret ute, och att det kommer försvinna när som helst. (Det sägs att det kommer bli kallt och regnigt igen efter påsk, vilket innebär att det kommer bli kallt och regnigt på min födelsedag. Det = ingen picknick. Järnspikars!)

Jag saknar, som de flesta andra, sommaren så extremt mycket. Minns hur jag, Malin och Lovisa poppade runt i staden. Hade picknick på varenda ledig kvadratmeter (exempelvis i ett trapphus i nordstan. det var väldigt mysigt, tills en ohövlig securitasvakt klampade in på vårat revir). Vi brukade turas om med vem som skulle betala för den stora toaletten i femmanhuset. Så satt vi där inne (dock inte på toan, vilket man iofs brukar göra på en toalett) och tuperade håret, busringde och pratade. Allt det där känns så ledsamt avlägset nu.


1. Malin och jag på picknick i Nordstan-trapphuset
2. Jag och Malin på en annan picknick
3. Falaflarnas gruppkram vid tågen
4. Favoritpicknickplatsen, under ett träd i Trädgårdsföreningen
5. Lovisa under trädet

(Och som vanligt ska ni klicka på bilderna för förstoring)

Kommentarer
Sagt av: andrea

sista bilden blir jag varm i magen av!

2008-03-16 @ 15:22:16
Sagt av: Sarlistaven Britt! :O:O:O:O:O:O

Duuuuu... vi kanske kan trycka in oss (vet inte hur många du tänker bjuda, men anyway) i en liten telefonkiosk på ditt (HAHA) födelsedag?

2008-03-16 @ 19:53:44
Sagt av: Emelie

Åå, Sarlistav, du är smart min vän! Det var en superfin idé, och jag hejar på den! Hade inte tänkt mig så många. Du + de som jag känner bäst för tillfället, typ. Ebba kanske! The future is yet to come. Som man säger.

2008-03-16 @ 21:07:00
URL: http://krigochspik.blogg.se
Sagt av: Lina

åhh, fina bilder!
Du hade rätt föresten..våren försvann redan idag.
Och jag blev mulad en sekund efter att jag entrade skolgården ;) kram och puss

2008-03-17 @ 17:08:29
URL: http://aune.blogg.se
Sagt av: sara

bilderna är kontrastrika och fina.
här snöar det

prata snart?

2008-03-17 @ 21:33:54
Sagt av: Agnes

men gud vad poppigt och fint och halleluja!

2008-03-23 @ 14:30:41
URL: http://pandasoppa.blogspot.com/

Säg något snällt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0