Lör 8 mars

SYSTRAR & SUFFRAGETTER, idag är det internationella kvinnodagen. Den har väl inte uppmärksammas särskilt mycket av varesig mig eller media. Vet i ärlighetens namn inte vad jag tycker. En dag som denna borde inte behöva finnas, det ska stå rätt till i samhället ändå. Och även fast internationella kvinnodagen är tryckt i kalendern så händer inget, sägs inget, görs inget.
Jag blir så arg av den skeva synen på allt, framförallt av den på feminister. En kvinnlig feminist gör sig så ful hon kan genom att inte raka ben och armhålor. Hon tycker att alla män är djur och vägrar bära smink. Inte.
Extremism är så bisarrt inom många områden. Självklart finns det feminister som låter håret och mansföraktet froda. Självklart finns det kristna som med största nöje plågar homosexuella (och självklart finns det "emos" som skär sig), men det går inte att dra alla människor under samma kant. Var inte så fördomsfulla!

(Jag var inte enbart bitter idag. Efter att ha tagit en fika & en sväng på stan med Sophia kan man väl inte vara bitter?)
image59
   Sophia


Kommentarer
Sagt av: sara

gillar bilden!

2008-03-09 @ 16:58:48

Säg något snällt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0