Tis 3 juni

Jag råkade registrera mig på det nya blogg.se när jag skulle logga in, och ångrar mig grovt. Finner ingen förbättring alls, och jag fortsätter ställa mig själv frågan - varför tog de bort kontakter?! Helt onödigt.



Förstår verkligen inte varför folk avskyr Blondinbella så mycket! Som exempelvis när hon häromdagen publicerade en Clash-låt (Rock the casbah), varpå hon fick miljarders med arga kommentarer där folk ifrågasatte att hon varvar inlägg om hur det var på senaste MUF-mötet med Clash. Jag lyssnar på Clash, och med tanke på hur barnsligt frustrerad jag brukar (eller brukade?) bli över copycats, så trodde jag att jag skulle känna lika stor avsky som de andra. Men inte - jag blev bara förvånad, och sen ganska glad över att hon skaffat sig så bra musiksmak. Det betyder ju att hon lyssnar på det hon själv gillar, trots att det kanske är "politiskt inkorrekt", och inte bara på det man "ska" lyssna på. Att hon inte hittat den musiken med MTV's hjälp, utan på alldeles egen hand.

En bloggare jag däremot inte alls tål, inte över huvud taget, är Alex Schulman. Jag vet inte varför, men det är något vidrigt med det han skriver (får jag en känsla av i alla fall. faktum är att jag aldrig ens läst något av honom. jag kan inte med det!). Så vidrigt att hjärnan svartnar, stänger av, och vrider sig i smärtor! Jag vägrar erkänna hans existens, håller för öronen och gapar "LA LA LA JAG LYSSNAR INTE LA LA LA" och fortsätter så tills alla tecken på en Schulman försvunnit.

Kommentarer
Sagt av: sara

jag tål ingen av dom, men den jag är mest allerigsk mot är alex schulman. hans fd blogg var jättetråkig. blondinbellas blogg är inte heller intressant, men hennes år inte ut på att skriva om allt hon stör sej på.

2008-06-04 @ 17:34:37
URL: http://pigeonpark.blogspot.com
Sagt av: Emelie

Grejen med Blondinbella är att hon inte är dum i huvudet. Såvida hon skriver sina blogginlägg helt själv, så är hon bättre på det än många andra. Hennes blogg är den mest innehållsrika jag läst av de i samma slag (dvs den mest innehållsrika modebloggen. typ.), faktiskt. Det betyder inte att jag följer den, eller ens tycker att den är bra, men den går inte bara ut på att "idag har jag ätit. nu ska jag duscha. hejdå".

2008-06-04 @ 17:38:32
URL: http://krigochspik.blogg.se/
Sagt av: sara

nej, jag vet. hon är medlem i Muf så då är man nog antagligen medveten om saker och ting.

2008-06-06 @ 21:40:08
URL: http://pigeonpark.blogspot.com

Säg något snällt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0