Torsdagen den 24 januari

Hemmadag nummer tre. Jag har inte sysslat med några särskildheter alls, och det är det som är så trevligt! Dagens sysslor har varit att;

- traskat runt i lägenheten och visslat
- druckit te (nej, där ljög jag. men jag tänkte faktiskt ta mig en kopp chai)
- dagdrömt
- lyssnat på radion i köket
- lagt pärlplattor
- sett på barnkanalen
- kladdat i ett anteckningsblock

Värst mysigare än så blir det inte, bortsett från den sprängande migränen, den stickande halsen samt den kokande värmen i huvudet. Lite sällskap hade ju också varit trevligt! Någon att traska runt och vissla, dricka te, dagdrömma, radiolyssna, pärlplatta, barnkanalentitta och anteckningsbokskladda med. Utan sjukdom. Lite fika vore också bra, samt lite Twin Peaks-tittande. Barnkanalen har på sista tiden haft för vana att visa en handfull gräsligt fula datoranimerade barnprogram. För tillfället är det ett sådant program som visas, men det är i korta stunder riktigt fint då en råtta med en och en halv tand, och som sover i en ful blommig tant-bh, ska agera spion och därför spela Twin Peaks-liknande musik. Trevlo!

Just det, ja! Det var tänkt att jag skulle klippa mitt fina hårsvall idag, men med tanke på sjukdomen så är klippningen något bortom möjligheterna. Frisören som jag är trogen har inga tider på varken fredag eller lördag, då är den stora frågan om jag ska klippa mig någon annan stans i stället, med risk för att träffa på en riktigt usel frisör. Jag ser hemskt gärna en förändring innan måndag, med tanke på att det är då jag ska iväg till GPhuset för att träffa Graffitiredaktionen samt bli fotograferad.
Så, vad ska jag ta mig till?

Kommentarer
Sagt av: Lina

lycka till med graffiti grejen!

2008-01-24 @ 16:58:50
URL: http://aune.blogg.se
Sagt av: andrea

hm. svårt val, det där!
jag tycker faktiskt att du ska ta och hitta en annan frisör. du kan ju alltid fråga vänner om de har något tips på en bra frisör.

2008-01-25 @ 16:32:46

Säg något snällt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0