Tisdagen den 8 januari

Denna morgon vaknade stor del av svea rikes befolkning under 18 med en djup suck, tunga mörka moln i huvudet och eventuellt något liknande ett knivhugg i magen. Om ni möjligen gått miste om detta faktum, så kan jag meddela er om att de flesta av Sveries skolor tog start igen idag. Själv vaknade jag med förkylning samt huvudvärk och självfallet även en suck. Tyst för mig själv tänkte jag att alla skulle må bra av ett sabbatsår, dvs ha helt ledigt. Kanske när grundskolan är slut, innan gymnasiet börjar.
Förmodligen finns det nackdelar i flertal med det här, ni får hemsk gärna kritisera mina idéer om ni har något att komma med, samtidigt som det finns flertalet nackdelar med allt. Skulle ett obligatoriskt sabbatsår direkt skada någon?
Sucken fortsatte.
Jag stannade hemma för övrigt.
Är så förbannat trött på att världen är anpassad efter de få som är morgonpigga. De som är motsatsen får gärna narras, tycker de som är morgonpigga. Väck dem med hockeytutor, vettja! säger de en stund senare. Nu, ha ha, nu bankar vi med grytlock i latjävlarnas öron! Hi hi ho ho se så roligt! Väcka morgontrötta!
Men motsatsen, det går inte an! Råkar man vara kvällsmänniska måste man visa hänsyn till de som faktiskt vill sova. Inget prat efter klockan sju på kvällen! Nu ska vi sova! Ingen får väsnas!
Var ligger moralen i det? Morgonpigga har alltid rätt och måste få sova klockan sju på kvällen, och de morgontrötta får gärna pinas och plågas av pigga men får absolut inte pina och plåga tillbaka?
Okej.
Då förstår jag.

Kommentarer
Sagt av: Anonym

Ha!
Exakt samma grej som jag tänker på myyycket, myyycket ofta. Välformulerat och fint. Heja såna åsiker och fram för att protestera mot alla hänsynslösa morgonpigga puckon (dvs, de morgonpigga puckon som inte låter de mer morgontrötta stackarna vara ifred). Om inte annat så får vi riva av oss respekten för deras mycket tidiga sömnbehov, detta är en orättvisa som är alltför stor för att acceptera!

2008-01-08 @ 22:56:24
Sagt av: bump

& jag heter Björk, ja.

2008-01-08 @ 22:56:46
URL: http://bump.blogg.se

Säg något snällt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0