Lördagen den 26 januari

Hade en mystisk dröm som innehöll en limegrön penna med lila fläckar, ett riktigt skitigt Mc Donalds, några montessorielever och en pennvässare. Det visar sig att jag hade en konversation med någon av montessorieleverna om min penna.
-Oj vilken äcklig penna.
-Ja, men det är inte det värsta. Kolla när jag vässar den!
Mc Donaldsgolvet är klibbigt, servetter har klistrat sig fast och jag börjar vässa den omtalade pennan. Plötsligt hörs ett gastkramande ljud, som taget ur en skräckfilm vänder sig alla i "restaurangen" mot mig, med ett ansiktsuttryck som sakta övergår i något långt och utdraget. Munnarna, ögonen, näsorna, allt blir till ett svart hål. Och så det där ljudet. Jag blev livrädd och förbannade pennan som förvandlat hela Mc Donalds till en ofantligt skräckinjagande plats. (mer skräckinjagande än vanligt, alltså)
Jag vaknar i ett ryck. Hör att ljudet fortfarande är kvar, och grips av panik innan hjärnan kopplar det till
att grannen borrar i betongvägg
att det är en tidig lördagsmorgon.
Det förbluffar mig, hur människor kan vara så hänsynslösa. Jag har ju tidigare skrivit om hur arg man som morgontrött kan bli, när man blir hånad, narrad, pinad, plågad av de som är motsatsen. Hur man gärna får väcka folk med det hemska ljudet av borrande i betong som är det värsta som finns, men hur strängt förbjudet det är att syssla med liknande aktiviteter ens sju på kvällen. Har nästan lust att sätta upp arga lappar i hissen angående det här. Så som tanterna och gubbarna brukar göra när något är på tok. De anser att man bör förvarna om det är fest på gång, så man vet att det kommer låta.
Men borra i betong tidigt en lördagsmorgon, det får man gärna göra.

Kommentarer
Sagt av: Terese

Ja! sätt upp lappar ja hatar borrande hos oss sker det hos grannen typ på lördag kväll när man ser på en bra lördagsfilm! skit irriterande!
Läbbig dröm ja drömmer också jämt fast ja kommer aldrig ihåg det och enligt mina syskon så pratar jag i sömnen varje natt haha! Ja kommer aldrig glömma en annan dröm du berättade om för mig den läbbiga när du gick på museeum och så såg du din egna hjärna i en monter! läbbigt!

2008-01-29 @ 19:42:30

Säg något snällt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0