Fredagen den 25 januari II

Undrar två saker.
1) Vad är meningen med att uppdatera sin blogg 10 gånger om dagen när man bara skriver totalt ointressanta saker? Gör man det bara för att hamna på listan över mest uppdaterade bloggar, för att därmed synas på blogg.se's startsida, för att därmed få många läsare? Det finns väl andra, roligare, sätt att skaffa läsare på. Skriva intressant till exempel. Jag har, tro det eller ej, faktiskt samlat på mig en handfull läsare trots mitt påstående.
2) Varför har folk något emot radion?! Många säger att de gillar all musik bara den inte spelas på radion. Ni kanske har ställt in på fel kanal, då? Själv är jag helt fast vid p3, men det betyder ju inte att jag sitter och diggar till Britney eller så. Ju.

Något okänt har satt sprätt på mitt huvud. Jag fick bara ett litet jag-vill-göra-något-kreativt-ryck alldeles nyss, och beslutade mig för att skriva ett anonymt brev till någon okänd liten tant, som behöver uppmuntran, något att lägga under huvudkudden eller kasta i papperskorgen. Ett fint litet papper med snirkliga bokstäver på. Helfint! En liten present också, kanske. Men. Jag känner ju mig själv. Klart att det där aldrig blir av, klart att jag aldrig sätter mig ner för att skriva ett snirkliga bokstäver-brev till någon som är slumpvist vald ur telefonkatalogen. Men jag vill få användning för de 40 kuvert jag faktiskt köpte häromdagen, men jag fann ingen direkt anledning till att skriva. Finns ingen att skriva till. Jag skickade ju nyss tre brev, jag är inte längre "skyldig" någon ett litet meddelande. Sitter mest och väntar, "i detta avlånga land på att brevlådan ska sluta eka. Jag är 9 jordsnurr, gillar djur och fotboll..", och ja, ni kan ju resten om mysiga hemmakvällar och långa promenader osv trots att man kanske är lite mer än "9 jordsnurr" för att nämna sådana saker som fritidsintressen.
Vill bara ha lite överraskningsbrev. Från nån fin liten person. Med en fin liten present, kanske ett bokmärke eller vad som helst, från en okänd välgörare. Ni vet.

Kommentarer
Sagt av: bump

Okända välgörare är det mest gladskapande som finns. Igår bakade jag och en kär kompis ungefär fyrtio kolakakor glaserade med rosa/grön/gul glasyr och fina grodor, sega ägg, strössel i fem olika former och diverse annat ätbart gelatinfyllt. Dessa färgsprakande kakskapelser ska smusslas in i lärarrummet på måndagsmorgonen är det tänkt, "från två okända välgörare". I hopp om en gladare vecka från lärarnas sida, när de har magarna fulla av färgglatt socker.
Skickat brev till en främling ur telefonkatalogen har jag faktiskt gjort en gång, dock inte én tant vad jag vet, såvida hon inte hette Patrik, men Patrik fick vem h*n än är både ett brev och ett tjusigt plastpärlehalsband som jag hoppas kom väl till pass.

nåväl, lycka till i dina breverier, nu ska jag ta mej en promenad till duschen.

2008-01-26 @ 11:38:50
URL: http://bump.blogg.se
Sagt av: Sophie

Alltså.. jag läsar jätteofta din blogg. du skriver bra

2008-01-26 @ 18:12:19
Sagt av: sara

god, thank you for P3!

2008-01-27 @ 21:25:08

Säg något snällt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0