Onsdagen den 13 februari

Jag lever och frodas, visst är det fint att höra! Det enda som stått i vägen för mitt bloggande är en liten Stockholmsvisit, som nu är över (jag är dock inte hemma i det goa götet än, så det är ingen idé att fantisera ihop att vi ska fika idag, eller vad ni nu tänker er).
I lördags bar det iväg med några väskor och några familjemedlemmar till ett tjutande lokomotiv, för att puttra hela den ringlande vägen till Stockholmen. Anledningen var fin, den. Vi skulle ju se Cure! Jag vill inte säga något om själva konserten. Jag kommer inte heller svara på några frågor om den.
Det var bara för bra.

Nåväl, när det hele var över fick vi skjuts i en blå liten bil hem till de vi skulle bo hos. Finns kanske inte så mycket intressant att säga mer om den dagen (jo! jo! jo! men det har ju med konserten att göra och den skulle jag inte prata om. jöh!), men det var ett mysigt ställe de/vi bodde på. En liten källarvåning dit gröna linjen mot Skarpnäck gick. En väldigt trevlig liten källarvåning! Vad som tilltalade mig mest var en vägg full med foton på vänner inramade i en vit ljusslinga. Fick lust att fixa något liknande på rummet.

Nästa dag, på söndagen, blev det till att träffa en trevlig prick. Sara! (inte den sara som så ofta omnämns i sammanhang som "så åkte jag in till stan och träffade sara". det är en annan sara, det. den här sara:n bor i stockholm, och det är hon jag fick ett brev från häromnyssens.) Vi traskade runt på Moderna muséet där de hade en Andy Warhol-utställning. Några salar fullproppade med fotoautomats-foton, filmer, skisser, Marilyn Monroe:s och en och annan tomatsoppe-konserv. Konst av Warhol, kort och gott!
Vidare underhållning fann vi i att traska runt på stadens gator och torg och affärer (beyond retro! beyond retro! gud var god när han startade den/de affären/affärerna). När fossingarna började ömma tog vi oss till kafé String och kalasade på en bit mat + dricka.

Måndagen bjöd på en Sara ännu en gång, och även en Greta! Lite stads-traskande ännu en gång, lite fotande och lite fika på Blå lotus. När tisdagen smög sig på så var det dags för mig att bege mig "hemåt". Med det menar jag till Karlstad, där mormor och morfar bor. Tyckte synd om kattskrället som tvingats bo hos dem i en vecka. M&M har nämligen fått agera kattvakt under tiden som vi varit borta + en liten tid till. Som sagt, stackars kattskrälle.

Kommentarer

Säg något snällt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0