Sara & Ebba

Sommarlovet har lidit av stor Sara och Ebba-brist! Jag har knappt varit i Göteborg över huvudtaget! Denna tragik ledde självklart till en stor Sara och Ebba-explosion, och nu har jag fått en överdos av galoppi gott, Morden i Midsomer, "ar dere sikker?!" och Chewbacca. Det känns bra, framför allt då jag precis börjat ställa väckarklockan på 06.40 igen, för att släpa mig iväg genom eld och vatten och slutligen hamna i skolbänken. Ja, då känns det bra att ha en Saro och en Bebba.

En dag bröt vi fika-på-fröken-Olsson-mönstret, och slog oss istället ned på Dahls med kaffe och bulle.


Och en annan dag fikade vi på Cafe Brule! Helt otroligt, Fröken Olsson är som bortglömt!


Vi gick till Polarn o Pyret och provade tröjor, och passade på att posa som sjuåringar!


(Hemskt gulligt! Ebba är bakom kameran) Jag köpte tröjan jag provade någon dag senare

Det blev övernattning hos mig, och vi tittade på Morden i Midsomer. Det hela spårade ut. Man måste vara riktigt trött om man kan skratta så man gråter åt bilden ovan. Jag antar därför att vi var riktigt trötta. Inte nog med det! Vi roade oss även med att se när någon i avsnittet sprang ut genom en dörr. I slow motion. Och sen baklänges. Och framlänges. Och baklänges. Och framlänges. Och baklänges osv osv. Och pausade. Och spolade lååångsamt långsamt, bildruta för bildruta. Och skrattade så vi grät. Åt hur alla blinkade och hade halvöppen mun. Ja, vi var nog trötta.


Ebba hade klippt sig. Hemskt fint var det, måste jag säga!

Och när vi vaknade på morgonen såg jag det här ansiktet i tidningen:  (klicka på bilden)
Vem är det?! Jag ser henne överallt! I spegeln till exempel! Det är skitläskigt!


När de hade åkt hem fanns det spår efter ett Sara och Ebba-besök överallt


Från en sak till en annan (ja, det är Sara på bilden. det var min plikt att dokumentera hennes försök till att äta en saltgurka. resultatet var inte särskilt lyckat). Fynd! Ramen kostade fem kronor! (sara är ram, oh, internskämt!)


Och en (underbar) resväska för TIO KONUNGAPORTRÄTT! Det vill säga TIO KRONOR! Det är, enligt mig, helt otroligt. Jag älskar second hand. Jag kunde inte låta bli att skratta när jag cyklade hem med den i cykelkorgen.


Och så virkar jag en mössa. Det kändes som en nödvändighet att berätta det.

(kollar på madicken på tv. åå. blir tokig av att se hur de kastar smörgåsar i papper mellan träden, som de är uppjagade i av en klunga kor. det är absolut inte faktumet att de kastar mackorna mellan varandra som gör mig tokig! nej, jag blir tokig av hur söta och goda de ser ut, och hur hemtrevligt smörgåspappret prasslar. haha)

Kommentarer
Sagt av: martz

Gud så söt ebba är!

2008-08-24 @ 20:54:40
Sagt av: Björk

Jag kommer ALDRIG din blogg. Det har hänt ungefär två gånger va? I världshistorien? Så dumt.

För jag läser den jämt jämt jämt och samma inlägg fyra gånger när den känns lite ouppdaterad. Alltså läser jag den med behag. tack!



2008-08-24 @ 22:37:41
URL: http://bump.blogg.se/
Sagt av: Ram

HAAHA, internskämtet i min mössa. Eller kanske din??? Den var otroligt gölli och jag saknar dig som få. Ge mig mod att klippa mig, tack!

2008-08-25 @ 15:36:14
URL: http://fullfart.devote.se
Sagt av: Emelie

Lika bra att jag svarar alla på en gång!

Marta: JA!

Björk: Å gullegulle! Jag kan inte låta bli att ta det som en mycket stor komplimang, eftersom DU är så bra!

Sara (eller, ja, Ram..): MOD!

2008-08-25 @ 15:39:28
URL: http://krigochspik.blogg.se/
Sagt av: sara

det var då en fin och förnäm fez

2008-08-26 @ 07:16:05
URL: http://pigeonpark.blogspot.com
Sagt av: andrea

jag älskar dina inlägg!

2008-09-02 @ 21:52:33
Sagt av: SARA tvåhundra år efter att inlägget postades tyst :)

Jag gillar att 1. spamma din blogg, speciellt gamla inlägg. 2. läsa igenom din blogg, speciellt gamla inlägg.. va? 3. Skratta så att jag nästa gråter åt att vi skrattade så att vi grät åt han som sprang ut genom dörren, och jag minns det SÅ TYDLIGT! Ååååh, I love u guyssss

2009-07-29 @ 22:59:14
URL: http://inberlin.blogg.se/

Säg något snällt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0