Sammanfattning

Känner mig lite seg, har fortfarande inte "kommit ut med" att bloggen existerar och jag tappar därför lite av lusten att skriva. Därav alla sammanfattningar.

Onsdag den 24 oktober Möttes idag av en rent ut sagt glittrande Johanna i korridoren, och jag blev löjligt glad, raderna av bänkar och skåp sken upp kan man nästan säga. Hennes hår stod åt alla håll och mitt i det gömde sig ett par kattöron. Det hela kändes lite Berny, fast gladare.
Efter skolan hade jag utvecklingssamtal, det står därför härmed klart att jag är lärarnas gullegris och perfekt på alla sätt och vis. Fast, ja, bortsett från idrotten då.

Lördag den 27 oktober Hookade upp med Sara idag, vid Korsvägen där "cyklarna" stannar (jag hade i ett, från mitt parti, sömnigt telefonsamtal sagt att vi kunde ses där fyrans cykel stannade, men menade spårvagnarna). Vi köpte den fantastiska väskan, som ni ska få se bild på så småning om. Jag följde med Sara till dansen (dvs satt utanför och upplevde värsta sortens tristess. jag upptäckte, till min förskräckelse, att jag hade papper men ingen penna och hoppades att jag för allt i världen skulle ha origamikunskaper i fingrarna och började vika papperet kors och tvärs) innan vi drog till Vanilj och fikade. För ovanlighetens skull fanns det faktiskt platser bortsett från de höga borden mittemot kassan, för ovanlighetens skull fanns det faktiskt platser i världshistoriens mysigaste soffhörna som man så länge drömt om att få sitta i! Väl ihopsjunkna i soffan började vi knäppa fasansfulla bilder. Det kan hända att publik får skåda dom någon gång!

Söndag den 28 oktober Otroligt hurtiga, eller åtminstone nästan, tvångsvaknade vi vid 9tiden och tog på oss våra traspaltor till kläder. Vad vi hoppades på var lite skitsnygg höst-/vintermorgonsol, en fotovänlig sådan alltså. Utrustade med någon form av frallor och jos, och även kameror + tillbehör traskade vi upp till Guldheden, vilket tog längre tid än vad jag räknat ut. Jag kan inte påstå att det blev många kort tagna, inte heller att det var särskilt varmt eller att dendär skitsnygga höst-/vintermorgonsolen höll sig framme. Efter en inte allt för lång stund satte vi oss i en busskur för att åka hem igen. I väntan på bussen skrek vi ut Fucking Åmål-citat över guldheden, såsom "Män, ja trodderäva Marcöös" samt drack jos.
"Ja jillarenhä josään, ja troreä curry i'en"
Flertalet aningens flamsiga filmer spelades in med repliken + det egenförfattade litterära masterpiecet (curry-repliken). Dom får ni också se så småning om.
Väl hemma såg vi på Fantomen på operan, verkligen en av de saker som får mitt hjärta att slå aningens fortare. Som en liten skjuts tillbaka till verkligheten hörde jag på kvällen Hadbi B's återkomst. Till en början trodde jag att det bara var min fader som ropade något, men jag hörde efter ett tag att det var opera från orienten.

Måndag den 29 oktober I natt drömde jag att jag satt på kanten av Poseidon-fontänen, för att ta kort på mig själv eller likande. Plötsligt upptäcker jag att jag sitter på Kurt Cobain och att han på något sätt är ingjuten i fontänen, att han dessutom lever där och inte alls är död.
Fin dröm, indeed.

Tisdag den 30 oktober Träffade idag Andrea. Vi gick på ett konditori vid namn Ahlströms, där pensionärerna hänger. Jag unnade mig själv en slags tårtbit + sked, tanten i kassan var underlig och gav mig en gaffel samt orden "du får den på köpet". Jag undrar fortfarande vad hon menar!
I toalettkön kom en söt liten (jag menar verkligen liten, hon gick mig till axlarna knappt) pensios fram till mig och sa att papperet var slut. På något konstigt sätt förgyllde det min dag, där hon stod i sina nylonstödstrumpor som gick upp till knäna. Jag tänkte mig att hon kanske var lite som den rika damen med pianot i fyran över mig, fast säkert mycket rarare.
På kvällen gjorde jag pärlplattor, avslutade bland annat en med Bob hund-motiv. Jag hade under dagen köpt en påse med 1000 begia pärlor bara för att kunna göra klart Bob hund-plattan som krävde enbart 24 pärlor. Jag frågade förtvivlat min mor vad jag skulle ta mig till med resterande 975 pärlor, hon svarade med ett skratt att "det är av samma färg som tant-nylonstrumpor". Det räddade kvällen lite. Jag beslutade mig för att göra en pärlplatta med motivet jättegullig tant på Ahlströms konditori.
              image6
                  Ahlströms konditori

Kommentarer
Sagt av: snopp

ABOHOHOHOHO! Jag gillar att läsa dina gamla blogg-inlägg!

HAHAHAHHAHAHAH, jag gillar hur du har skrivit ner curry-repliken!

2008-10-30 @ 20:14:09
URL: http://inberlin.blogg.se/

Säg något snällt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0