Sammanfattning

Åter igen - den svikande fria tiden!

Fredag den 12 oktober Träffade Sara efter skolan. Vi kilade runt på stan, och hittade dröm-väskan! 450 spänn, säkra bananer aningens dyrt med dock så värt det. När den är kirrad & köpt ska ni få se den!
Jag tänkte på hur fruktansvärt glad jag är att bo i Göteborg, fastän att jag i slutet på sommarlovet intensivt hatade att bo i en stad utan ett Beyond Retro på Söder (jag menar självklart Stockholm). Göteborg är en fruktansvärt fin liten storstad, och efter lite Sara-promenerande i den kom jag på hur många favoritaffärer vi faktiskt har har. Utöver basic-ställena som H&M, Indiska och Myrorna har vi dom lite mindre kedjorna Monki och Weekday (+ Granit!). Och ställena jag måste få kalla guldklimpar! Ragtime, Indigo (kinaskorna och sjalarna!), Sorbet, Prickig Katt, Milk and Honey, Sol och Vår, med mera (annat ord för "jag har glömt namnen på flera affärer"). Och så Topshop, som är svårt att placera i nån kategori.
Jag och Sara gick dessutom till Engelska tapetmagasinet, blev kära flera gånger om. Okej, dom flesta tapeterna där kostar ca 1000 kr/metern, men att drömma skadar ingen.
P.S. eller liknande: Vi tog oss även till Antikhallarna och drömde oss bort bland fickur och Beatles-frimärken. Nästa gång vi åker dit får vi se till att ha med oss penningar!

Lördag den 13 oktober Idag träffade jag Sara tre gånger. Först vid 12tiden, då vi gick till Garage sale där dom rear ut grejer från flera av favoritaffärerna nämnda ovan. Andra gången vi träffades var efter Saras dans. Vi gick och fikade på Vanilj, som blivit lite utav vårat stamställe nu eftersom vi går dit minst en gång i veckan. Det brukar se ut som så att vi sitter vid dom höga borden mittemot kassan, eftersom det aldrig finns plats på något annat ställe men det är faktiskt dom mysigaste platserna bortsett från soffhörnan, jag med en liten latte med chokladsmak, Sara med random fika bjussat av mig.
Tredje gången vi träffades var efter SMK-konserten som Sara gick på. Jag ångrar verkligen att jag inte bestämde mig för att köpa biljett förrens dom var slut. Jävla sell-outs. Hur som helst åkte hon hem till mig då. Det tog inte lång tid förrens vi låg på golvet och grät av skratt. Åtminstone jag. Sen lyssnade vi på SMK tills vi kom att tänka på grannarna. Det finns ju faktiskt inget som låter bättre än His morning promenade på högsta volym. Efter en kort stunds tanke på grannarna hörde vi en av dom. Hammrandes. Klockan var nu efter midnatt, trots att läggdags för verktygen är vid 7 på kvällen. Jag kom då på, att den hammrande mannen (varför tror jag att det är en man?!) faktiskt varit händig från klockan nio på kvällen fram tills nu. Sara kom med det smarta påståendet att "han kanske bara väcker sin fru?". Var logiken bottnar vet jag inte.
P.S. eller liknande: Jag har lyssnat på Kents nya, och vet verkligen inte vad jag ska tycka.

Söndag den 14 oktober Sara sov över (jag antar att jag inte behöver påpeka "hos mig!") lördag till söndag. På söndagen vaknade vi vid halv ett och kom stolt på att vi upplevt världens nyktraste föräldrafriaste(dock jätteroligaste) tvåmanna party någonsin. Vi kan dessutom stolt berätta att ingen av oss druckit en droppe alkohol i våra dagar.
Det blev Barnkanalen-tittning mellan 12.30-18.00. True Tilda och Vincent och jag var klart bäst. Tänkte att ni ville veta, lixom! (får inte missa True Tilda nästa söndag!)

Måndag den 15 oktober Ganska sur dag. Jag väcktes dock av ett uppmundtrande sms från fröken Elliot (som jag tyvärr råkat radera, jag tänkte nämligen skriva det här i bloggen! men det stod något i stil med "vad sägs om en ljuvlig höstpromenad i den friska luften upp till Johannebergsskolan, tätt följd av en harmonisk fiollektion som lindrar båte kropp och själ (lindrar i synnerhet axlar)"). Efter skolan bar det alltså av till en harmonisk fiollektion. Innan den började stod vi utanför och pratade Kent. Då fick jag höra om begränsningen vad gäller signeringen på tisdagen. Bara de som köpt skivan på Bengans skulle få komma in.
På kvällen fick man oväntat mormorbesök. Den kvinnan driver mig till vansinne.
Sur dag, som sagt.

Tisdag den 16 oktober "Nämen heej, vad länge sen! När kan det ha varit sist?!"
Man börjar bli gammal?

Kommentarer
Sagt av: Din vän

Jag har länge drömt att besöka Beyond retro! Orättvist med stockholms balla affärer.

2007-11-03 @ 14:08:39
Sagt av: snopp

Du vet alltid var du har mig! Va?

HOPPAS ATT DET BLIR LIKA KUL IMON SOM DET VAR ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH EFTER SMK!

2008-10-30 @ 20:23:44
URL: http://inberlin.blogg.se/

Säg något snällt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0