Måndagen den 22 oktober

Jag har tidigare skrivit om min granne Hadbi B, men nu har jag en annan granne att presentera. Jag vet inte vad denne heter då denne bor ovanför mig och jag har därför aldrig sett dennes namn på dennes brevinkast. Däremot kan jag föreställa mig att det är en äldre dam, helt klart pensios, som bor i en fyra. Möblerna är gamla och snirkliga, i hallen finns en stor spegel med guldram och i alla tak hänger kristallkronor. På fötterna har hon grå små tanttofflor och på benen sitter ett par tunna nylonstrumpbyxor. I ett av hennes för många rum står ett piano som hon aldrig använder för fingrarna är lite för krokiga. Det var genom detta piano jag finge reda på damen.
Det var söndagkväll, och säkerligen så att damen på plan 7 hade söndagsmiddag och sonen/dottern/barnbarnet var på besök med familj innehållandes ännu en son/dotter. Själv satt jag i godan ro och tittade på Twin Peaks och åt paj, när jag plötsligt hörde ett konstigt ljud. Jag pausade Twin Peaks för att höra vad som lät, och vägde mellan antingen gitarr eller piano spelat av barnet/barnbarnet till damen i nylonstrumpbyxor. Kanske barnbarns-barnet, rent utav. Och ja, där finge jag reda på damen.

På kvällen blev det till med sömnbesvär. Jag ska aldrig mer se Log Lady-introt när jag tittar på Twin Peaks. Hon skrämmer skiten ur mig, och framförallt det lilla vedträet hon bär med sig.
                           image5
För att lindra de paranoida tankegångarna man får av henne, började jag läsa en bok jag köpte förra veckan. Det slutade med, att jag läst ut hela boken. Att läsa en hel bok för att lyckas somna är inte en bra metod, då det bara leder till att man måste tänka igenom hela boken och dess händelser minst två gånger.

Kom ihåg det. Om ni vill somna lättare ska ni inte;
Filosofera kring Log Lady
Läsa en hel bok

Kommentarer

Säg något snällt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0