Lördagen den 20 oktober

-Är du feminist?
Det känns nästan som en självklarhet, att det är det jag ska vara. Så har det varit sedan jag var hur liten som helst, redan innan jag gick i skolan. Jag lärde mig skriva som fyraåring. Det kan till och med ha varit innan dess jag lärde mig om det. Jag lärde mig vad feminism innebar innan jag lärde mig skriva. Jag blev nog feminist innan jag lärde mig skriva till och med.
Jag var, säg fyra år och satt på köksgolvet. Sa stolt till mamma att "jag är minsann en pyssilist" vilket jag menade "jag är pysslig" med. Mamma frågade om jag visste vad feminism var. Jag kände igen ordet, det var därifrån jag hittat inspirationen till det egenpåhittade ordet "pyssilist". Mamma berättade ordets innebörd, jag minns att jag frågade något om Göran Persson.
Spice Girls blev mina stora idoler.
Det är väl klart, det var ju girl power!

Kommentarer
Sagt av: Ida

Gulligt :)
Jag var också tidig med att vara feminist. Vilket innebar att veta att tjejer var bättre än killar...... ;)

2007-10-20 @ 13:54:50
URL: http://daaarlingen.blogg.se

Säg något snällt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0